לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4648 מאמרים 1437 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

לעבוד בהייטק מהבית - יש דבר כזה?

פורסם בתאריך 25/07/2017      /      נכתב ע"י Avia

עבדוה מהבית היא משאת שאיפתם של שכירים רבים, והיום יותר מבעבר מציאות זו נעשית נפוצה בתחומי שוק רבים, וחברות קטנות כגדולות מאפשרות למעוניינים בכך להיקלט לחברה כעובד מן המניין, רק מהבית.

האפשרות הזו של עבודה מהבית מוכרת מעולם הפרילנסרים, שבהעדר מקום עבודה מסודר נאלצים לפתוח את משרד העבודה שלהם בביתם, וכנראה שאם הם בחרו להיות פרילנסרים, האופציה של עבודה מהבית היא דבר שהם חפצים בו. עם זאת, בתקופה הממש אחרונה אנו עדים לכך שרבים מהם בוחרים להצטרף לחללי עבודה משותפים, סביר להניח בין היתר משום החסרונות הרבים הנלווים לעבודה מהבית.

האם כל אחד יכול לעבודה מהבית? האם זו הדרך הנכונה על מנת להביא כסף הביתה יותר בכיף? תלוי את מי שואלים. עבודה מהבית מצריכה הן מהעובד עצמו והן משאר בני הבית, לאפשר את המציאות הזו, ולא לתת לכל מיני מסיחי דעת נוחים לבטל אותנו מהעיקר. איש או אישה שבוחרים לעבוד מהבית צריכים לקחת בחשבון שאם לא תהיה להם משמעת עצמית, ריכוז ועמידה ביעדים, כל המהלך הזה נועד לכישלון.

רבים מן המאמרים המבקשים לאפיין את האדם העובד מהבית, מצטייר כאחד שמתיישב מול המחשב לצורך העניין, כשהוא עדיין לבוש בפיג'מה, ורק כאשר המעסיק עורך איתו שיחת וידאו יתכן שהוא יועיל בטובו להחליף בגדים... לפחות את החולצה... מציאות זו של עבודה מהבית נפוצה בקרת חברות מעסיקות בחו"ל, בארה"ב ובאירופה בפרט, ובשיראל חדר העניין לשוק העבודה רק בשנים האחרונות.

אבל השאלה הגדולה היא, האם הגופים המעסיקים המעוניינים בהעסקת עובדים מהבית הם מספיק נפוצים כדי שנפזול לנישה הזו בכלל? ודבר נוסף, באילו תחומים האפשרות הזו קיימת ומעשית?

כשאר אנו מדברים על עבודה מהבית כשכיר, אנחנו יכולים למצוא את תחום המכירות ושירות לקוחות, מקצועות שלמעט הנוחות של עבודה מהבית, אין בשורה יוצאת דופן בפן הכלכלי. אחת האפשריות לעבודה מהבית, אשר מורכבת מתתי אפשרויות רבות, היא עבודה מהבית בתחום ההייטק.

לא בכל תחום מענף ההייטק ניתן לעבוד בו מהבית. בוודאי שלא במשרה ניהולית או בכל משרה שדורשת אינטראקציה ישירה עם שאר הקולגות ודרישה של הופעה פרונטאלית מול לקוחות. הנקודה שבה אנחנו יכולים לנצל את הסלון או את חדר העבודה בבית לטובת החברה בה אנו מתעתדים לעבוד, היא בעיקר בכתיבת קוד, פיתוח אפליקציות, בניית אתרי אינטרנט ועוד.

מה שמאפיין את תחום התוכנה, היא עצם העובדה שכתיבת קוד בכל שפה, היא כמו לכתוב מסמך בוורד שניתן להעביר אותו במייל או בכל דרך דומה, למנהל צוות ומנהל פרויקט, וכך מספר עובדים שכותבים קוד יכולים לפתח דבר אחד שלם. גם אם מדובר בפיתוח אתר אינטרנט חדש על ידי מי שהוכשר לכך, יכול שיספק את העבודה הזו מהבית ואף יעלה אותה לשרת, וכל הקשר בינו לבין החברה המעסיקה הוא גיוס לקוחות ופרויקטים חדשים. זו אחת הסיבות מדוע חום לימודי התוכנה והאינטרנט הפכו להיות כה פופולאריים בשנים האחרונות.

אחת הסיבות הידועות כיום שדוחפות מעסיקים נוספים לבוא ולהציע משרות עבודה מהבית, ומפרסים ניסוחים כגון "מתאים גם לאימהות" וכדומה, היא העובדה שמספר המשרות בארץ כה גדול עד שהחברות נלחמות על כל מתכנת או מפתח איכותי, ומאחר שחסרים הרבה מאוד כאלה, הביקוש עולה על ההיצע, והמעסיקים מורידים באופן משמעותי את רף הדרישות ומעלים את אפשרויות מאפייני התעסוקה – כגון עבודה מהבית.

באופן שמנצלים את ההכשרות המקצועיות הניתנות כיום במקומות רבים בארץ, ומתוך חריצות ורצינות בצבירת ניסיון של פיתוח ובניה, ניתן לבנות קריירה מבטיחה מהבית, וליהנות מכל ההזדמנויות הכלכליות והסוציאליות שענף ההייטק מציע. 

1993 צפיות
6 כניסות
מאמרים נוספים מאת Avia