לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4648 מאמרים 1437 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

ההבדל בין אימון עסקי לייעוץ עסקי

פורסם בתאריך 01/08/2017      /      נכתב ע"י forward

אני עוסק בייעוץ עסקי מזה 10 שנים במסגרת תפקידי בחברת הייעוץ FORWARD , לפי כ 4 שנים החלטתי לעבור קורס אימון עסקי בטכניון במטרה להרחיב את סל הכלים ולסייע בצורה טובה יותר לעסקים ויזמים. 

עם סיום הקורס הבנתי את ההבדל המשמעותי בין ייעוץ עסקי לאימון עסקי. מה שברור היה לי ששני הכלים מעולים ויש צורך לשלבם בתהליך הליווי העסקי הכולל וזאת בהתאם לצורך. 

ההבדל המרכזי כפי שאני רואה אותה בין 2 הכלים הוא שבתהליך של ייעוץ עסקי היועץ אומר / ממליץ ללקוח מה לעשות ואיך לעשות ומתי לעשות וזאת על סמך הידע שלו, הניסיון שצבר בתחום ועוד. הלקוח יכול להחליט אם הוא מאמץ את ההמלצה או לא ... הוא יכול להסכים איתה ולעשות אותה והוא יכול לא להסכים ולעשות אותה והוא גם יכול לא להסכים ולא לממש את ההמלצה. 

באימון עסקי המאמן לא ממליץ ולא אומר לללקוח / מתאמן מה לעשות אלא מכוון אותו ומדריך אותו באמצעות כלים שלמד והניסיון שלו לקבל את ההחלטה לבד . למעשה באימון המאמן לא ממליץ ללקוח מה לעשות אלא גורם לו להגיע להבנה לבד . מה שעומד מאחורי גישה זו היא שאם המתאמן יקבל את ההחלטה לבד מעצמו מתוך הבנה פנימית הוא יהיה הרבה יותר מחוייב לתהליך. 

בשני המקרים ההחלטה תהיה בידי הלקוח/ מתאמן , השאלה מה תהיה רמת המחויבות שלו לביצוע. 

לאורך השנים החלטתי כאמור לשלב בין 2 הכלים בתהליך הליווי העסקי. ולמעשה היום אני גם מייעץ וגם מאמן בו זמנית, אני אומר ללקוח מה דעתי אבל אני מכוון אותו לקבל את ההחלטה מתוך המקום הכי נכון לו. לתהליך הזה אני קורא "אימוץ עסקי" - שילוב של ייעוץ עסקי כלכלי, כמותי ואימון עסקי שעובד על האדם ועל שבירת החסמים שלו. 

בברכה 

משה הרשקו 

מנכ"ל FORWARD ייעוץ עסקי 

1407 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת forward
ההבדל בין עצמאי לבעל עסק מאמר העוסק בשאלה- האם עצמאי הוא בעל עסק? המחשבה להיות עצמאי ואדון לעצמך לא תמיד מתיישבת עם הצורך לנהל עסק ועם הצורך להיות מחוייב לספקים, עובדים ובעיקר ללקוחות שכלם. אז מה ההבדל בין עצמאי לבעל עסק? על זה ועוד במאמר הבא.
פורסם בקטגוריית עסקים קטנים ובינוניים, לפני 6 שנים 2 חודשים
תוכנית עסקית לגיוס כספים איך לכתוב תוכנית עסקית טובה לכל מטרה - לגיוס כספים ולבדיקת היתכנות עסקית לפני שמקימים עסק חדש.
פורסם בקטגוריית גיוס כספים, לפני 6 שנים 7 חודשים
בניית תקציב לעסק - למה זה חשוב? רעיון טוב ושיווק נהדר, לא בהכרח מספיקים על מנת לשמור על עסק יעיל ורווחי. לשם כך, יש לשים לב גם להוצאות ולראות את המאזן בכללותו תוך בניית יעדים ובדיקה תקופתית של מצב מאזן ההכנסות וההוצאות - חשוב לבנות תקציב לעסק!
פורסם בקטגוריית כלכלה, לפני 5 שנים 2 חודשים
יש לך רעיון לעסק חדש? תן למומחים לבדוק אותו! לפני שמקימים עסק חדש מומלץ לבדוק באופן מאד קפדני מהם סיכויי ההצלחה שלו. בדיקה שכזו נקראת בדיקת כדאיות טרום תוכנית עסקית.
פורסם בקטגוריית יזמות עסקית, לפני 5 שנים 10 חודשים
שלבים נדרשים בהקמת עסק הקמת עסק הוא דבר מורכב שיש לתכנן ולעשות בצורה מקצועית ומסודרת. המאמר הבא סוקר את השלבים הנדרשים בהקמת עסק.
פורסם בקטגוריית עסקים, לפני 5 שנים 10 חודשים