לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4670 מאמרים 1450 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

ההבדל בין עצמאי לבעל עסק

פורסם בתאריך 09/01/2018      /      נכתב ע"י forward

האם עצמאי הוא בעל עסק?

להיות עצמאי ולהקים עסק עצמאי הוא חלום של אנשים רבים, במיוחד באותם הרגעים הקשים בהם אתם עובדים כשכירים ורואים כיצד העסק ובעליו עושים כסף על חשבונכם.

ישנם אנשים אשר חיים עם תחושה מתסכלת זו, אך ישנם גם כאלו אשר הרצון להיות עצמאי בוער בעצמותיהם והם נוקטים בצעדים פעילים לצאת מהמצב וזאת על מנת להקים עסק עצמאי. אך כאשר מדברים על עצמאות ישנם רבים אשר אינם מבינים את ההבדל בין עצמאי לחברה או לעסק; בדרך כלל התפיסה של עסק ביניהם נובעת ממה שהם פוגשים בחיי היום יום, כלומר במקום העבודה שלהם. ישנים אנשים שזה נראה להם משהו ״גדול עליהם״. הם אינם יכולים לראות את עצמם מנהלים חברה עם צוות עובדים. הקמת חברה בע״מ היא אולי באמת לא דבר המתאים לכולם, אך אין זה אומר שאינכם יכולים לעבוד בתור עצמאיים. חשוב מאוד להבין את ההבדלים בין עצמאי לבעל עסק וכיצד זה משפיע על האתגרים העומדים בפני מי שעומד לצאת לדרך עצמאית.

ההבדל בין עצמאי לבין חברה

יש להבין את ההבדלים בין עצמאי לבין חברה, בסופו של דבר אלו דברים שונים המתאימים לסיטואציות עסקיות שונות. עצמאי לעומת חברה בע״מ הם צורות התאגדות שונות הגוררות איתם הבדלים בצורת ההתנהלות החשבונאית ובצורת ההתנהלות מול רשויות המס. חשוב להבין את ההבדלים על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה עבורכם. זוהי סוגיה מרכזית בשלבי פתיחת העסק ולא אחת אנשים פונים לייעוץ עסקי לעסקים על מנת להבין את ההבדלים ולקבל את ההחלטה הנכונה.

בהגדרה היבשה עסק עצמאי הוא עסק המנוהל על ידי אדם אחד והוא משלם את מס ההכנסה באופן אישי. חברה בע״מ לעומת זאת, היא התארגנות נפרדת מבחינה משפטית וחשבונאית מבעלייה. אלו הם אינם הבדלים שוליים, ההבדלים משפיעים על החבות המשפטית, תשלומי הביטוח הלאומי, תשלומי המסים וצורת ההתנהלות החשבונאית וההתנהלות מול הרשויות. לצורך הדוגמה, עצמאי משלם שיעורי מס גבוהים יותר על הכנסותיו מאשר חברה בע״מ, אך צריך לקחת בחשבון שכאשר בעל חברה נותן לעצמו משכורת או מושך דיבידנד הוא משלם שוב מס. בבואכם לפתוח עסק מומלץ לפנות לייעוץ עסקי לעצמאיים ולבדוק היטב את ההבדלים ולראות מהי צורת ההתאגדות המתאימה לכם.

התמודדות עם אתגרים בעזרת ייעוץ עסקי לעסקים

מי שרוצה לצאת לעצמאות עומד בפני אתגרים רבים. הדרך הטובה ביותר להתמודד איתם היא להיות מוכן מראש, ללמוד את התחום לעומק, להבין מה האתגרים שעומדים בפניך ואז לבנות תוכנית עסקית בעלת יעדים ברורים. בעזרת בייעוץ עסקי לעצמאיים תוכלו לקבל הכוונה קונקרטית לאתגרים של עולם העסקים. יש לתת את הדעת על סוגיות כמו כיצד לשפר את שיטות השיווק והמכירה של העסק, כיצד לעמוד בלוחות זמנים ואפילו עזרה בתחום ההנעה הפנימית שהיא הניצוץ מאחורי העצמאות. 

אני ממליץ מאד לחשוב טוב האם אתם רוצים להיות עצמאים שפועלים לבד או בעלים של חברה המעסיקה עובדים וכוללת התחייבויות גדולות יותר, בעיקר לחשוב אם ברמה האישית זה מה שמתאים לכם וכך תוכלו להגשים את שאיפותכם.

בהצלחה

משה הרשקו 

1963 צפיות
3 כניסות
מאמרים נוספים מאת forward
תוכנית עסקית לגיוס כספים איך לכתוב תוכנית עסקית טובה לכל מטרה - לגיוס כספים ולבדיקת היתכנות עסקית לפני שמקימים עסק חדש.
פורסם בקטגוריית גיוס כספים, לפני 6 שנים 8 חודשים
בניית תקציב לעסק - למה זה חשוב? רעיון טוב ושיווק נהדר, לא בהכרח מספיקים על מנת לשמור על עסק יעיל ורווחי. לשם כך, יש לשים לב גם להוצאות ולראות את המאזן בכללותו תוך בניית יעדים ובדיקה תקופתית של מצב מאזן ההכנסות וההוצאות - חשוב לבנות תקציב לעסק!
פורסם בקטגוריית כלכלה, לפני 5 שנים 3 חודשים
יש לך רעיון לעסק חדש? תן למומחים לבדוק אותו! לפני שמקימים עסק חדש מומלץ לבדוק באופן מאד קפדני מהם סיכויי ההצלחה שלו. בדיקה שכזו נקראת בדיקת כדאיות טרום תוכנית עסקית.
פורסם בקטגוריית יזמות עסקית, לפני 5 שנים 10 חודשים
שלבים נדרשים בהקמת עסק הקמת עסק הוא דבר מורכב שיש לתכנן ולעשות בצורה מקצועית ומסודרת. המאמר הבא סוקר את השלבים הנדרשים בהקמת עסק.
פורסם בקטגוריית עסקים, לפני 5 שנים 11 חודשים
הלוואה מהקרן בערבות המדינה - מה זה אומר? האם גם אתם זכאים? הלווואת בערבות המדינה היא כלי מעולה לעסקים לממן הקמת מיזמים, פתיחת עסקים חדשים או השקעה בפיתוח עסקי. מהם התנאים? מהם המסלולים? על כך ועוד במאמר הבא
פורסם בקטגוריית עסקים, מימון וכספים, לפני 5 שנים 11 חודשים