לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4648 מאמרים 1437 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

שימושים שונים במפוחים תעשייתיים וחשיבותם

פורסם בתאריך 17/07/2018      /      נכתב ע"י עידן


מפוחים הם מכשירים אשר מופעלים על ידי שאיבת אוויר ותפקידם הוא לשאוב אותו או לדחוף אותו. למפוחים ישנם כמה שימושים ואנו נתקלים בהם בתדירות רבה בחיי היומיום שלנו, בין אם במפוחים פרטיים ובין אם במפוחים תעשייתים, למשל במטבים של מסעדות, אוורור בתי שימוש  ועוד שימושים פרטיים וכן גם שימושים תעשייתיים כמו: הוצאת עשן והחלפתו באוויר נקי, איוורור אולמות ייצור, שאיבת מזהמים מתהליכי ייצור, הזרמת אוויר נקי למפעלים ושאיבת גזים מסוכנים למיניהם.
דוגמא לשימוש במפוחים תעשייתיים היא בחניונים תת קרקעיים, כאשר מקומות אלו נמצאים בעומק רב מתחת לאדמה וזקוקים לתחלופה שוטפת של גזים רעילים היוצאים מאגזוזים של מכוניות שנוסעות וחונות מתחת לקרקע. מפוחים תעשייתיים מספקים פתרון טוב מפני שגודלם הוא גדול ובכך מגיע ליותר שטח מגע עם הגזים הרעילים ובכך מפנה כמות יחסית גדולה של גזים רעילים. גדולה מספיק בכדי לשמור על בטחונם התברואתי של השוהים בחניון.
תפקיד חשוב נוסף של מפוחים תעשייתיים הוא שאיבת מזהמים מתהליכי יצור, לדוגמה, כאשר מייצרים חומרים כימיים רעילים, בתהליך הייצור משתחררים גזים רעילים במיוחד בכמות גבוהה שעלולים לגרום למוות מידי, חנק או נזק בלתי הפיך לבריאותם של העובדים במפעל, לכן מפוחים תעשייתיים הם מצרך נחוץ במידה יתרה.
עוד תפקיד חשוב של מפוחים תעשייתיים הוא איוורורם של אולמות ייצור אשר נמצאים בקרבת חומרים רעילים או שמייצרים פסולת שיכולה להזיק לבני אדם. לדוגמא, מכון לריסוס בצבע, ריסוס בצבע במרבית המקרים מערב חומר רעיל אשר מסוכן לנשימה של אדם. אפילו אם מרססים את הצבע עם מסכה שמונעת את נשימת החומר הרעיל ומסננת אותו, עדיין לאחר סיום הליך הצביעה עלול להישאר חומר רעיל באוויר החדר, חומר שללא שימוש במפוחים תעשייתים יתנדף ויעלם מהחדר לאחר זמן די רב, מה שמראה לנו כי שימוש במפוחים תעשייתיים חוסך גם זמן ייצור מפני שישר שואב את החומרים הרעילים שנוצרו והתפזרו לחלל החדר בעקבות הצביעה ובכך מאפשר לשוב בחזרה לצביעה תוך זמן יחסית קצר, וגם מאפשר בטיחות מלאה שכן המפוחים התעשייתים מנקים ושואבים את מרבית החומר הרעיל ובכך גורמים לעובדים באותו מפעל להיות בטוחים יותר בעבודתם וחוסכים להם נזקים עתידיים הנוצרים בעקבות החשיפה שלהם לחומרים רעילים המתערבבים ברחבי החדר בעקבות הייצור.

 

653 צפיות
1 כניסות
מאמרים נוספים מאת עידן
קבלני חשמל לוילות ובתים פרטיים התקנת תשתית חשמל ותחזוקה בוילה ובבית פרטי.
פורסם בקטגוריית חשמל, לפני 5 שנים 8 חודשים
מפוח תעשייתי וכיצד תורם לביטחון העובדים מאמר זה מדבר על תרומותיו של המפוח התעשייתי המותקן במפעל לבריאות העובדים במפעל.
פורסם בקטגוריית בנייה ושיפוצים, לפני 5 שנים 7 חודשים
הצורך בעבודות חשמל שונות היכן קיים צורך בעבודות חשמל ומי מבצען
פורסם בקטגוריית חשמל, לפני 5 שנים 7 חודשים
מפוחים תעשייתיים ונחיצותם מאמר על חשיבותם של מפוחים תעשייתיים והשימושים השונים בהם
פורסם בקטגוריית בנייה ושיפוצים, לפני 5 שנים 7 חודשים
שילובו של מפוח תעשייתי במפעלים מאמר זה מדבר על תפקידים שונים של מפוח תעשייתי בקרב מפעלי תעשייה
פורסם בקטגוריית בנייה ושיפוצים, לפני 5 שנים 8 חודשים