לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4648 מאמרים 1437 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

הלוואות לעסקים גדולים לעומת הלוואות לעסקים קטנים

פורסם בתאריך 08/08/2018      /      נכתב ע"י ofekcapital

לא משנה איזה עסק יש לכם, יש לכם לא מעט עבודה. אתם צריכים לדאוג לניהול השוטף של העסק גם אם יש לכם עובדים שכל אחד מהם אחראי על תחום אחר. אתם צריכים לוודא שהמוצרים או השירותים שהעסק מוכר הם באיכות גבוהה וצריכים לוודא שהם כל הזמן משתפרים, אתם צריכים לוודא שהלקוחות מקבלים את מה שהם הזמינו וכמובן שירות לקוחות לא פחות ממצוין, אתם צריכים לדאוג לעובדים שיקבלו את מה שמגיע להם וכמובן לעקוב אחר העבודה שלהם ולוודא שהיא מתבצעת על הצד הטוב ביותר וצריכים לוודא שהנהלת החשבונות של העסק עובדת כמו שצריך והמצב טוב. אם המצב הכלכלי של העסק אינו טוב או שהוא צריך מימון מכל סיבה שהיא, טובה כמו התפתחות וגדילה או פחות טובה כמו קשיים כלכליים, אתם צריכים למצוא את ההלוואה הטובה ביותר עבורו. אז הנה כמה הבדלים בין הלוואות לעסקים גדולים ובין הלוואות לעסקים קטנים והאופציות השונות שקיימות שכדאי להכיר:

הגדרות:

בשביל להבין את ההבדלים בין הלוואות לעסקים גדולים לעומת הלוואות לעסקים קטנים צריך להכיר קודם את ההגדרות של שני אלו, ההגדרה של הבנקים וההגדרה של משרד התמ"ת הגדרת הבנקים – לבנקים יש את ההגדרה שלהם למה זה עסק קטן, מה זה עסק בינוני ומה זה עסק גדול. עסק קטן הוא עסק עם מחזור שנתי של עד 5 מיליון שקלים בשנה, עסק בינוני הוא עסק עם מחזור שנתי של בין 5 מיליון שקלים ל-15 מיליון שקלים בשנה ועסק גדול הוא עסק של מעל ל-15 מיליון שקלים בשנה. הגדרת משרד התמ"ת – גם למשרד התעשייה, מסחר ותעסוקה יש את ההגדרות שלו. לפי משרד התמ"ת עסק קטן הוא עסק שמעסיק עד ל-50 עובדים, עסק בינוני הוא עסק שמעסיק בין 50 עובדים ל-250 עובדים ועסק גדול הוא עסק שמעסיק מעל ל-250 עובדים.

הלוואות לעסקים גדולים – האפשרויות

אז מאיפה עסקים גדולים יכולים לקחת הלוואות? יש להם אם כן כמה אפשרויות. האופציה האחת היא מהבנק בו מתנהל חשבונם ואם הוא עומד במסגרת האשראי יכול מאוד להיות שיהיה גם אישור להלוואה בסכום כזה או אחר. אופציה שנייה של עסקים גדולים היא לפנות גם לבנקים אחרים ולבקש מהם הלוואה, ואפשר להתמקח עם הבנקים הללו ולהראות להם מה הבנקים האחרים הציעו. האופציה השלישית היא האופציה של הלוואה חוץ בנקאית, אופציה שכדאי להכיר.

מהי האופציה של הלוואה חוץ בנקאית?

עסקים גדולים יכולים לנסות ולקבל הלוואות חוץ בנקאיות. עד לפני שנים לא רבות לבנקים היתה את הזכות היחידה להיות אלו שמאפשרים לקחת באמצעותם הלוואות אך בשנים האחרונות נחקק חוק המאפשר לחברות פרטיות לספק את האופציה של הלוואה דרכן.

מהו חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות?

חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות הוא חוק שנועד להגן הן על הלווה והן על המלווה. הוא נחקק לראשונה כבר בשנת 1993 ומאז הוא עבר לא מעיט שינויים ושדרוגים בהתאם לדרישות השונות ממנו. הוא מדבר על "אשראי הוגן" ולא על הלוואה, והוא מגדיר מיהו תאגיד, מיהו הוא לווה ומי הוא מלווה. הוא מסדיר את חוזה ההלוואה כך שיהיה אחיד בכל מקום ובסופו של דבר הוא מונע עד כמה שניתן את המצב בו כל אחד או כל חברת הלוואות יכולים לעשות מה שהם רוצים. להלוואות חוץ בנקאיות יש כמה יתרונות שכדאי להכיר:

  • לא דורשות ערבים ובטחונות – זה בדרך כלל מה שקורה. בהלוואות חוץ בנקאיות אין דרישה בדרך כלל לערבים או בטחונות מיוחדים שלא כמו הבנקים שעלולים לעשות לא מעט קשיים בעניין הזה.
  • מהירות ההלוואה – אם ניסיתם לקחת הלוואה מהבנק אתם בטח יודעים כמה זמן לוקח לפרוצדורות בבנק לעבוד. בבנק יש אין סוף טופסולוגיה מה שלא כן בחברות שמספקות הלוואות חוץ בנקאיות.
  • אין קשר לאובליגו – לא משנה כמה המצב שלכם בבנק רע, אין קשר בין הלוואות חוץ בנקאיות לבין מצב חשבון הבנק או המסגרת בו. זה יכול להיות יעיל מאוד עבור עסקים שהבנק שלהם סגר את שעריו מולם.

הלוואות לעסקים קטנים – האפשרויות

אז מהן האפשרויות של עסקים קטנים שנקלעים לקשיים? איך עסקים קטנים יכולים לגייס כסף בשביל לגדול ובשביל להתרחב? הנה כמה מהאופציות העומדות בפניהם. אופציה אחת היא האופציה של לקיחת הלוואה מהירה דרך הבנק, מסוג ההלוואות הללו שמקבלים דרך אתר האינטרנט או דרך הטלפון. אפדר כמובן גם לגשת לבנק ולבקש הלוואה ולקבל מספר הצעות לכך. אופציה שניה של עסקים קטנים היא גם כן לפנות לחברות אשראי חוץ בנקאיות, אך האופציה הטובה ביותר עבור עסקים קטנים היא לפנות לבקשת הלוואה בערבות מדינה.

מהי הלוואה בערבות מדינה?

הלוואה בערבות מדינה כשמה כן היא, הלוואה שהמדינה ערבה לכל הכסף או לרובו, מה שמאפשר לבנקים לתת הלוואות בתנאים אטרקטיביים במיוחד. מדובר על הלוואות עם ריביות נמוכות ועם החזרים נוחים מאוד, וכל מה שצריך הוא להגיש בקשה ולעמוד בקריטריונים השונים. זהו תהליך די איטי והוא מתאים לעסקים חדשים או לעסקים שיש להם אורך רוח. להלוואה בערבות מדינה יש כמה יתרונות. ראשית, הביטחונות שהבנק או המדינה יבקשו יהיו מינימליים מכיוון שאת רוב האחריות המדינה לוקחת על עצמה. ושנית, אפשר לבקש תקופת גרייס, תקופה בה לא מחזירים את התשלום החודשי מה שיכול להיות מאוד נוח לעסקים קטנים ובעיקר חדשים. לא משנה אם אתם בעלי עסק גדול או קטן, אם אתם צריכים הלוואה אתם חייבים לזכור שצריך גם להחזיר אותה. אתם צריכים להכין לעצמכם תוכנית איך לעשות את זה ולעמוד בכל תשלום ולהימנע מבעיות עתידיות.

746 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת ofekcapital
פתרונות מימון עסקים הקיימים בשוק אם יש לכם עסק קיים אתם יודעים כמה עבודה הוא דורש. אתם צריכים להשקיע 24 שעות ביממה בשביל לקדם אותו ובשביל לאפשר לו לצמוח עוד ועוד.
פורסם בקטגוריית הלוואות ומימון, לפני 5 שנים 8 חודשים
באילו נסיבות מומלץ לקחת הלוואות גישור? ענף ההלוואות פורח בישראל בשנים האחרונות ויותר ויותר ישראלים מוצאים בו את הפתרון שלהם לבעיות שונות. לא ניכנס כאן לדיון האם בכלל כדאי לקחת הלוואות או שעדיף להימנע מהן, מה שהתשובה אליו כמובן תלוי בנסיבות. יש הלוואת שונות בשוק, הלוואות קצרות טווח והלוואות ארוכות טווח, הלוואות בריבית כזו או אחרת ועוד.
פורסם בקטגוריית הלוואות ומימון, לפני 6 שנים 2 ימים