לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4670 מאמרים 1450 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

גירושין בהסכמה

פורסם בתאריך 04/10/2018      /      נכתב ע"י Law-offices

טקס הגירושין הינו טקס משמעותי אשר עיקרו הוא שחרור הדדי של בני הזוג זה מזו. למעשה הופכים בני הזוג לאחר הגירושין, מבני זוג, לשני אנשים נפרדים אשר ממשיכים להיות שותפים בתהליך גידול הילדים. למעשה אין כוחניות ואף אין השפלה בטקס זה, בייחוד כאשר הוא נעשה מתוך הסכמה וכבוד הדדי, אזי שני הצדדים יוצאים עם מינימום נזקים וצלקות.

הסכם גירושין מפורט ומסודר עשוי לחזות קשיים או חילוקי דעות שונים אשר עלולים להתעורר בעקבות תהליך הגירושין והפירוד. ההסכם יוכל למנוע מריבות והתלקחויות מיותרות. על כן חשוב לבצע את התהליך כולו באופן מפורט ומסודר בעזרת עורך דין המכיר היטב את כל תחום הגירושין ובייחוד את הנושא של גירושין בהסכמה.

למה צריך את עורך הדין?

ישנם זוגות שמצליחים לסכם את כל הפרטים ביניהם על הצד הטוב ביותר והם מגיעים להסכם המקובל על שניהם. למה הם בעצם זקוקים לסיועו של עורך הדין? כאן חשוב לדעת כי גם אם ישנה הסכמה מסודרת וברורה, עדיין מומלץ מאוד להפקיד את ניסוח ההסכם (לרבות את אישורו בבית הדין או בבית המשפט) בידי עורך דין. רק עורך דין מומחה אשר מכיר היטב את כל הנושא לאשורו ידע לנסח בצורה משפטית את כל ההסכם. הוא אף ידאג להחתים את שני הצדדים על כל המסמכים ובכך ניתן יהיה להבטיח כי ההסכם יקוים ככתבו וכלשונו.

ברור שכאשר ישנו הסכם כזה אשר מגובה גם מבחינה משפטית, נמנעים מריבים וחילוקי דעות עתידיים.

מתגרשים בשלום – איך זה עובד?

למעשה כוללים הסכמי הגירושין מגוון רחב של סעיפים כאשר הדבר שונה כמובן בין מקרה למקרה. אך מרבית ההסכמים עוסקים בחמישה סעיפים עיקריים אשר אותם נפרט להלן:

הסכמה לגט – כאשר ניגשים לחתום על הסכם גירושין אמורים שני הצדדים לחתום על הסכמה לגירושין בבית הדין הרבני. כאשר ישנה הבקשה ניתן לקבוע מועד לדיון. בהמשך עתידים הדיינים להתרשם כי אכן רצון שני הצדדים הוא ללכת לקראת גירושין אחר כך יתקיים הסדר הגט. כאן חשוב לדעת כי ישנם מצבים אשר בהם אחד מבני הזוג מתחרט לפני מועד הדיון של הגט ובמקרה כזה אין אפשרות לכפות עליו את הסכם הגט. מסיבה זו חשוב מאוד לפעול במהירות ולקבוע מועד לדיון בבית הדין הרבני בהקדם האפשרי, בכדי לחסוך תופעות מן הסוג הזה.
מזונות – האישה אינה זכאית לאחר הגירושין למזונות. הסכם בנושא המזונות עוסק בדרך כלל במזונות הילדים. (למרות שישנם מקרים אשר בהם יתחייב האיש לשלם מזונות לגרושתו ואין בכך כל מניעה) בהסכם מסכמים עם שני הצדדים מה יהיו גובה המזונות החודשיים. בדרך כלל יהיה זה צמוד למדד המחירים לצרכן. חשוב מאוד שההסכם ינוסח בפרוטרוט ויכלול את כל הסעיפים של הוצאות הילדים, זאת על מנת למנוע בעתיד טענות שונות כי הוצאות מסוימות אינן נכללות בהסכם. מובן כי סכום המזונות אינו קבוע והוא משתנה בהתאם לנסיבות.
חלוקת הרכוש – לפני שפונים לבצע את חלוקת הרכוש יש לוודא כי ההסכם כולל את כל הממון ואת הנכסים של שני בני הזוג וכי אין מצב כי אחד מבני הזוג מחזיק בידיו נכס אשר עצם קיומו לא ידוע לצד השני. בהסכם מפרטים איך וכיצד יחולק הרכוש כמו גם את כל מה שהם צברו יחד כזוג במסגרת חיי הנישואין.
חינוך הילדים- נושא החינוך לא תמיד הופך להיות נושא בעייתי או טעון, בייחוד כאשר שני בני הזוג נשארים עם אותה השקפת עולם ואידיאלים, והגירושין אינן בעקבות שינוי זה או אחר בהשקפת עולמם. אך במקרים אשר בהם אחד מהצדדים חווה תפנית משמעותית כמו חזרה בתשובה או לחילופין, חזרה בשאלה, הרי שייתכן ויהיה ניסיון מצדו לחנך את הילדים ברוח ההשקפה והאמונה החדשה בו בחר לדבוק. עובדה זו עשויה לגרור או לגרום להופעת פערים משמעותיים בין הילדים לבין בן הזוג שאינו מחזיק את הילדים ברשותו. מסיבה זו חשוב מאוד לסכם באופן ברור את סוג החינוך אשר יהיה מוסכם ומקובל על שני הצדדים.
הסדרי ראייה – בהסכם מפרטים למי מבני הזוג תהיה החזקה בילדים כמו כן מסוכמים הסדרי הראייה אשר להם יהיה זכאי ההורה שלא קבל חזקה. חשוב להוסיף בהסכם זה גם את ההגבלה בדבר מקום המגורים של בני הזוג, יציאה מהארץ, שינוי שמות הילדים ועוד פרטים המסדירים ונותנים תוקף מעשי וחוקי להסדרי הראייה.

האם בית המשפט יכול שלא לאשר את ההסכם?

כאשר בני הזוג מגיעים עם ההסכם אל בית המשפט, לא תמיד ההסכם יאושר באופן אוטומטי. גם אם בני הזוג שניהם חתומים על ההסכם, הדבר עדיין לא יספק את בית המשפט. הוא מצדו יבדוק היטב את הפרטים כולם ורק לאחר שכל הפרטים יעברו את הבדיקה, יוחלט האם אכן בית המשפט מוכן גם הוא לקבל אותו ככתבו.

מה יכול למנוע מבית המשפט לקבל את ההסכם?

ישנם מקרים שונים אשר בהם בית המשפט יפסול את ההסכם. לדוגמא כאשר יש בהסכם בכדי לפגוע בזכויות צד שלישי. כמו במקרה שההסכם קובע כי הילדים לא יהיו זכאים למזונות, או לחילופין כאשר ההסכם מקנה להם סכום נמוך מידי של מזונות. או כאשר בית המשפט מתרשם כי ההסכם לא מובן באמת לשני הצדדים על כל המשמעויות שלו.

ישנם גם מקרים אשר בהם מתברר כי ההסכם והחתימה לא נעשו מתוך הסכמה חופשית של שני הצדדים, (לעיתים הדבר מתברר רק לאחר שההסכם אושר) או אז יתבצעו בו שינויים עד שהוא יאושר.

רק לאחר שהסכם הגירושין מאושר, ניתן לו תוקף של פסק דין.

1233 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת Law-offices
עורכי דין נזקי גוף נזקי גוף הוא אחד מהתחומים המעניינים והוורסטיליים ביותר בתחום המשפטים.
פורסם בקטגוריית חוק ומשפט, לפני 5 שנים 1 חודשים
הכול אודות מס הכנסה על הגרלות ופרסים כמעט כל אחד מאתנו חולם על זכייה גדולה בלוטו, על קבלת פרס שישנה את חייו כזה שיהפוך אותם למהנים יותר ונוחים יותר. זכייה בלוטו או בכל הגרלה אחרת היא בסבירות נמוכה מאוד, אך עדיין יש לא מעט אנשים שזוכים בעיקר בסכומים קטנים או בינוניים.
פורסם בקטגוריית דיני מיסים, לפני 6 שנים 4 שבועות
הסכמי גירושין - דברים שחשוב שתדעו עליהם במרבית המקרים, גירושין ממקמים אתכם, במידה רבה, בנקודת שפל בחייכם. גם אם אתם הייתם אלה שיזמו אותם, משבר רגשי הוא כמעט בלתי נמנע, שלא לדבר על הקריעה מהילדים, מההרגלים, מהתפישה הזוגית, ומכל מה שהשתמע מהיותכם בזוגיות, היותכם \"משפחה\".
פורסם בקטגוריית גירושין, לפני 5 שנים 11 חודשים