לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4648 מאמרים 1437 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר
מילות מפתח
טיפול קוגניטיבי

מהו טיפול קוגניטיבי?

פורסם בתאריך 25/11/2018      /      נכתב ע"י AliKabilio

טיפול קוגניטיבי הוא בעצם טיפול פסיכולוגי אשר מתבסס על שיטות טיפוליות פסיכו-דינאמיות. הטיפול בעיקרו מתבסס על שיוני בחשיבה ובהתנהגות המטופל אשר מוביל גם לשינוי ברגשות ובהרגשותיו. שיטת הטיפול מתייחסת בעיקרה לבעיות או מחשבות מעוותות אשר מתבססות על חוויות שהמטופל עבר מהעבר שלו ואינה מתעסקת בהווה, הטיפול נוטה לשנות את דעתו ובכך עוזר לו.

טיפול קוגניטיבי - כיצד הוא מתנהל?

 

הטיפול בעיקרו מתבצע באמצעות דו שיח בין המטפל למטופל, הטכניקה המתבצעת היא השפעה על המטופל בעזרת הדיבור ושינוי מחשבותיו, המטפל מקשיב למטופל ובו זמנית מזהה את הבעיות אשר בהן צריך לטפל, לאחר כמה וכמה מפגשים ניתן יהיה לראות את השינוי במחשבותיו של המטופל.

למה טיפול קוגניטיבי כל כך מוצלח?

 

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT הוא מוצלח מאוד ויתרונותיו רבים, יתרון גדול ומובהק לדרך טיפול זו הוא שהטיפול הוא קצר טווח, אם לדוגמא ניקח טיפול פסיכולוגי או פסיכאטרי אשר יכול לקחת שנים, טיפול קוגניטיבי ממוצע יכול לקחת 15-16 פגישות, יש כאלו פחות ויש כאלו קצת יותר, אך עדיין, ניתן לראות הבדל משמעותי בין שני סוגי הטיפול. יתרון גדול נוסף לסוג טיפול ה- CBT, הוא השילוב עם טיפול התנהגותי (מפה השם "טיפול קוגניטיבי התנהגותי") בו המטפל מזהה בעיות אצל המטופל שאותם יכול "לתקן", בנוסף המטופל מקבל שיעורי בית לעבוד עליהם עם מטלות שונות, אקטיביות ומחשבתיות. יתרון נוסף לשיטת הטיפול היא שהטיפול מוגדר בזמן ובכל זמן נתון ניתן לראות היכן אתם עומדים על ציר הזמן המוגדר מראש. לטיפול קוגניטיבי התנהגותי יש יתרונות רבים נוספים אך אלו הבולטים ביותר.

1808 צפיות
2 כניסות
מאמרים נוספים מאת AliKabilio
מתי עושים הפרשת חלה? מתי ניתן לעשות את מצוות הפרשת החלה? האם רק בתאריכים מסויימים? רק במועדים מסויימים?
פורסם בקטגוריית נשים ויהדות, לפני 5 שנים 3 חודשים
הכל אודות גוש בשד אצל נערים גיליתם גוש בשד ואתם מודאגים? כל מה שרציתם לדעת אודות גוש בשד אצל נערים
פורסם בקטגוריית בריאות ורפואה, לפני 5 שנים 9 חודשים
מהי נזלת אחורית? מהי נזלת אחורית ומהן דרכי הטיפול בה? הכנסו עכשיו למאמר למידע נוסף.
פורסם בקטגוריית בריאות ורפואה, לפני 5 שנים 2 חודשים
הרחקת יונים עשה זאת בעצמך - DIY יונים יכולים לגרום לבעיות רבות, לכלוך, מחלות ועוד. הרחקת יונים מתבצעת בשביל למנוע בעיה זו, את הרחקת היונים נוכל לחלק ל2 פתרונות, הראשון הוא הרחקת יונים על ידי בעל מקצוע שיתן לכם אחריות על העבודה ויש את הפתרון השני שהוא הרחקת יונים בשיטת עשה זאת בעצמך.
פורסם בקטגוריית בריאות ורפואה, לפני 5 שנים 4 חודשים
מהם סדנאות פוטותרפיה? פוטותרפיה (באנגלית Phototherapy) היא שיטה שבה נעשה שימוש טיפולי בטכניקות של צילום ככלי טיפול בפסיכותרפיה. טיפול בפוטותרפיה משלב בתוכו תאוריות מעולם הפסיכולוגיה וטכניקות מתחום הפסיכותרפיה, היא אחת משיטות הטיפול בתחום האומנות. כיום מתקיימות סדנאות פוטותרפיה לעזרה לילדים ובוגרים.
פורסם בקטגוריית טיפול באומנות, לפני 5 שנים 8 חודשים