לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4689 מאמרים 1454 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

בניית תקציב לעסק - למה זה חשוב?

פורסם בתאריך 30/12/2018      /      נכתב ע"י forward

בניית תקציב לעסק - 

הבעיה

אחד היתרונות הבולטים ביותר בעבודה כשכיר לעומת עסק עצמאי הוא הידיעה, שבכל חודש תגיע המשכורת וברוב המשרות, גם סכום השכר ידוע מראש. כבעל עסק, אין אפשרות לצפות מראש את סכום ההכנסות החודשי ולעתים רבות גם את סכום ההוצאות. הבעיה קשה יותר כאשר בעל העסק מעסיק אנשים נוספים ואחראי על פרנסתם.

הפתרון

בעלי עסקים רבים מוצאים עצמם במתח וחרדה לקראת סופו של כל חודש או סופה של כל שנה: האם אצליח לשלם את שכר העובדים? האם אצליח לשלם לספקים? איזה סכום אצליח להביא לביתי שלי?

כדי להמנע מלחצים אלו, מומלץ לבצע בניית תקציב לעסק בין אם מדובר בעסק קטן או בעסק גדול. תקציב, הבנוי בצורה לא נכונה, עלול אף לגרום לקריסה כלכלית של העסק ויש לבנותו בעזרת אנשי מקצוע בתחומם בעיקר היות, שרוב בעלי העסקים הנם מומחים בתחומם ולא בהכרח בתחום הניהול הפיננסי. לדוגמה, מעצב אפנה הנו מומחה באפנה ולא במנהל עסקים ולכן חשוב, שיקבל ליווי עסקי מקצועי.

בניית התקציב

על מנת לבנות תקציב יעיל, כדאי לבנות, בראש ובראשונה, תקציב לטווח קצר. לאחר מכן, ניתן לבנות את התקציב לטווח הארוך בהתאם לתוצאות תקופת התקציב לטווח הקצר.

בעת בניית תקציב לעסק שלכם, יש להסתמך על המאזן כולו הכולל את ההכנסות, ההוצאות, הרווחים וההפסדים. רק כך, ניתן יהיה לתקצב את העסק באופן ריאלי. בנוסף, מומלץ לנסות לצפות הוצאות חד פעמיות האמורות להגיע בתקופה המתוקצבת: העלאת שכר לעובדים, רכישת ציוד נסף וכדומה.

בנה תקציבך

רעיון טוב ושיווק נהדר, לא בהכרח מספיקים על מנת לשמור על עסק יעיל ורווחי. לשם כך, יש לשים לב גם להוצאות ולראות את המאזן בכללותו תוך בניית יעדים ובדיקה תקופתית של מצב מאזן ההכנסות וההוצאות. כשם שלא נעסיק סנדלר לתיקון החשמל בבית, או נעסיק נהג אוטובוס לפתיחת סתימה, חשוב לתת לכל איש מקצוע לעסוק בתחום בו הוא טוב! לכן, על מנת לקבל עזרה בתחום בנייה וניהול תקציב, מומלץ לקבל את עזרת המומחים בעת בניית תקציב לעסק.

לקבלת דוגמא לקובץ ניהול תקציב שלחו לנו פניה למייל: info@4ward.co.il

בהצלחה 

forward ייעוץ עסקי

 

1003 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת forward
ההבדל בין עצמאי לבעל עסק מאמר העוסק בשאלה- האם עצמאי הוא בעל עסק? המחשבה להיות עצמאי ואדון לעצמך לא תמיד מתיישבת עם הצורך לנהל עסק ועם הצורך להיות מחוייב לספקים, עובדים ובעיקר ללקוחות שכלם. אז מה ההבדל בין עצמאי לבעל עסק? על זה ועוד במאמר הבא.
פורסם בקטגוריית עסקים קטנים ובינוניים, לפני 6 שנים 3 חודשים
תוכנית עסקית לגיוס כספים איך לכתוב תוכנית עסקית טובה לכל מטרה - לגיוס כספים ולבדיקת היתכנות עסקית לפני שמקימים עסק חדש.
פורסם בקטגוריית גיוס כספים, לפני 6 שנים 8 חודשים
יש לך רעיון לעסק חדש? תן למומחים לבדוק אותו! לפני שמקימים עסק חדש מומלץ לבדוק באופן מאד קפדני מהם סיכויי ההצלחה שלו. בדיקה שכזו נקראת בדיקת כדאיות טרום תוכנית עסקית.
פורסם בקטגוריית יזמות עסקית, לפני 5 שנים 11 חודשים
שלבים נדרשים בהקמת עסק הקמת עסק הוא דבר מורכב שיש לתכנן ולעשות בצורה מקצועית ומסודרת. המאמר הבא סוקר את השלבים הנדרשים בהקמת עסק.
פורסם בקטגוריית עסקים, לפני 5 שנים 11 חודשים
הלוואה מהקרן בערבות המדינה - מה זה אומר? האם גם אתם זכאים? הלווואת בערבות המדינה היא כלי מעולה לעסקים לממן הקמת מיזמים, פתיחת עסקים חדשים או השקעה בפיתוח עסקי. מהם התנאים? מהם המסלולים? על כך ועוד במאמר הבא
פורסם בקטגוריית עסקים, מימון וכספים, לפני 5 שנים 11 חודשים