לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4648 מאמרים 1437 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

טיול בליטא - מטבע ותחבורה

פורסם בתאריך 19/03/2019      /      נכתב ע"י menymo

טיול בליטא - מטבע ותחבורה

כמה טיפים לאלו שבאים בפעם הראשונה  לבקר בליטא היפה, הירוקה, והזולה יחסית.

1. ליטא חברה באיחוד האירופי והמטבע המקומי הוא היורו שמשמש כמטבע החוקי החל משנת 2015

אין כל בעיה לשלם בכרטיס אשראי בחנויות ויש גם מוניות שמקבלות כרטיס אשראי רק רצוי לוודע מראש.

יוקר המחייה בהשוואה לישראלים או אורחים מארצות כמו גרמניה וסקנדינביה הוא זול יותר. 


2. מחירי התחבורה הציבורית: בערים יש שני סוגי אוטובוסים: אוטובוס רגיל וטריילבוס שהוא אוטובוס חשמלי שנוסע במסלול קבוע (לא על מסילה).  ניתן לקנות כרטיס אלקטרוני שמתאים לשניהם ושניתן להטעין בכסף בקיוסקים או באינטרנט או ניתן לשלם ישירות לנהג. כרטיס שקונים מהנהג עולה 1,00 יורו והוא מוגבל בזמן נסיעה, כרטיס יומי עולה 5 יורו וכרטיס ל 3 ימים עולה 8 יורו. התחבורה הציבורית מכסה את כל העיר ועובדת 365 יום בשנה בשבתות וחגים במתכונת מצומצמת יותר עם קוים שלא עובדים.

* מוניות רצוי להזמין בטלפון ולא לעצור ברחוב אלא אם מסכמים על המחיר מראש. כלומר אם עצרתם מונית ליד המלון או ליד מרכז קניות סכמו מראש מחיר. כאמור, הטוב ביותר להתקשר ולהזמין מונית בטלפון או לבקש שיזמינו בטלפון עבורכם.

* רכבת מקשרת את עיר הבירה וילנה עם קאונס וכן עם הערים שליד הים הבלטי. כמו כן ניתן לנסוע ברכבת למוסקווה וסנט פטרבורג. לריגה לא ניתן לנסוע יותר ברכבת אלא רק בטיסה או באוטובוס. המרחק מוילנה לריגה שבלטביה הוא כ 300 ק"מ .

3. השכרת רכב: ניתן להשכיר רכבים בלי בעיה מיוחדת כי החברות הגדולות להשכרה פועלות כאן. מחירי הבנזין  יותר זולים מהארץ, רוב הרכבים עובדים על דיזל. יש לבדוק שמדובר על כיסוי מלא ללא השתתפות עצמית. במקרה של תאונה הכי קטנה אפילו כמו שריטה על רכב סמוך - אין לעזוב את המקום ולקרוא למשטרה. אם עוזבים מקום לאחר תאונה או כל מקרה כשכתבתי עליו בלי להודיע למשטרה - מינימום הקנס מתחילת השנה (2019) הוא 1200 יורו והעמדה לדין.לשופט אין כל אפשרות לתת פחות מהצינימום וגם אם אתם תיירים זה לא יעזור. לידיעתכם!

כמה טיפים לאלו שבאים בפעם הראשונה  לבקר במדינה היפה, הירוקה, השטוחה והזולה יחסית.

לפרטים ומידע נוסף

מני - וילנה

37065936144+

 

367 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת menymo