לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4670 מאמרים 1450 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

איך להבין מושגים של מוסכים

פורסם בתאריך 09/05/2019      /      נכתב ע"י אוהד כהן

המכונית שלנו היא מהווה את ההוצאה השנייה בגובהה לפחות בקרב מרבית משקי הבית בישראל ועדיין הטיפול ברכב הוא שטח זר אנחנו לא ממש ששים להכיר את מה שקורה שם בפנים לפעמים זה עולה לנו ביוקר לפעמים רק במבוכה. החל מהיום אנחנו נעלה סדרת מאמרים שינסו להפוך את הטיפול במכונית לחוויה קצת יותר ברורה וקצת יותר נעימה.

 

אלטרנטור, קבורטור, תושבת מנוע, צילינדר או בוכנה מי מכם שיודע מה המשמעות של כל אחד מהשמות הללו איפה למצוא אותם ברכב ואיך לתקן אותם לא מחויב להמשיך לצפות בכתבה. אבל לרובינו סביר להניח השמות הללו עדיין נשמעים כאילו נלקחו מיפנית עתיקה. הפעם נתמקד בטיפולים הנפוצים במערכות החשמל והאלקטרוניקה.

הרכבים המודרניים של 7-8 שנים אחורה התקלות הם תקלות קלות על פי רוב

 

מצבר- המצבר הוא מוקד מערכת החשמל של הרכב. אם אתם מתקשים להתניע את המכונית בצורה חלקה או בכלל או שעל לוח השעונים מופיעה נורה בצורת מצבר זה כנראה יעיד על בעיה במצבר עצמו. ממה זה יכול לנבוע? אפשרות אחת סבירה היא בלאי.שלוש עד ארבע שנים זהו פרק זמן סביר לבלאי אך אם המצבר הוחלף לפני שנה  עד שנתיים ייתכן שמדובר בבעית חיבור או טעינה. מחיר מצבר חדש ממותג מוכר יכול לנוע בין כ-600 ל-1000 שקלים. אם המצבר עצמו תקין יתכן מאוד שהתקלה נובעת מחלק אחר.

 

אלטרנטור- אלטרנטור הוא למעשה המטען של המצבר. לרוב התקלה בחלק זה תדליק נורית אזהרה אדומה על לוח השעונים. מדובר למעשה בתקלה שיכולה להיגרם ממספר סיבות: קצר מהתקנות של מערכות שונות, שחיקה מחום גבוהה ובלאי. שיפוץ החלק ינוע בין 600 ל-1400 שקלים. חלק חדש כבר יעלה הרבה יותר בין 1450 ל-3000 שקלים.

 

מערכת ההצתה-  מנגנון שאחראי לייצור תהליך הבעירה במנוע. איך תדעו שיש שם תקלה? לרוב יורגש גמגום בזמן הנסיעה, תגובה איטית של דוושת הגז או שתידלק נורת התראה צהובה. לא תמיד ניתן לדעת ממה נגרמה התקלה לרוב מדובר בבלאי ושחיקה בשל חום ומתח חשמל גבוהה. פלאגין, מצתים וסליל להצתה הם שני החלקים שנוטים להחליף הכי הרבה במערכת הזו. מצתים הם הוצאה קטנה יחסית, כמה עשרות שקלים. סליל הצתה הוא כבר עסק יקר בהרבה שיכול לנוע בין 300 שקלים ל- 1700 שקלים תלוי בסוג הרכב.

 

מערכת המחשוב- החלקים היקרים יחסית להחלפה או תיקון הם המחשבים המרכזיים של הרכב. מחשב ניהול מנוע, מחשב לוח השעונים ומחשב גיר. מחשב לא מתקלקל סתם לפעמים זה סתם נתקים של חוטים, התקנות שונות למיניהם באופן חיצוני כגון קודנים ומערכות מדיה ושמע חיצוניות. אז הבשורה המשמחת היא שבמרבית המקרים מדובר בתקלות פשוטות יחסית. אבל אם אכן מדובר בתקלה במחשב עצמו תשלמו בין 1000 ל-2000 שקלים על תיקון. ניתן לקנות חלק משומש שיהיה זול יחסית אבל לחלקים משומשים יש חסרונות משלהם. בכל מקרה מחירם של מחשבים חדשים ינוע בין 1600 ל-7000 שקלים. המחירים של החלקים השונים מציגים טווח רחב של מוצרים. המחירים משתנים מסוג רכב אחד לאחר ובין סוגי החלקים. כיום עומדים לרשות בעלי המכוניות מספר אתרי אינטרנט שבהם אפשר לבדוק ולהשוות מחירים כך תוכלו לוודא שאתם לא משלמים יותר מידי על תיקון הרכב במוסך בירושלים.



 

981 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת אוהד כהן
הכר את רכבך- המדריך לתיקון המנוע רוצים לדעת כמה יעלה לכם לתקן את הרכב? במאמר הבא תראו כמה עולה לתקן את תושבת המנוע, המנוע, רצועת הטיימינג ואת הגיר. בנוסף תלמדו מה לעשות כדי למנוע נזקים לחלקים האלה ברכב וככה תימנעו מביקור במוסך בירושלים
פורסם בקטגוריית רכב, לפני 4 שנים 11 חודשים
איך להפעיל מזגן ברכב ביעילות גבוהה יותר הידעתם שאתם יכולים לחסוך עשרות אחוזים בחשמל של מערכת המיזוג של הרכב? בעזרת הפעלה נכונה ויעילה תוכלו כבר מהיום להתחיל לחסוך חשמל ברכב ולהפסיק להשתמש במזגן בצורה בזבזנית
פורסם בקטגוריית מיזוג אוויר, לפני 4 שנים 10 חודשים
איך לבחור מזגן - 10 כללי הברזל לרכישת מזגן במאמר הבא תלמדו מה עדיף- מזגן יקר או מזגן זול? מאיזה דירוג אנרגטי לקנות מזגן? ונעה על עוד מגוון שאלות נפוצות שעולות בזמן קניית המזגן
פורסם בקטגוריית מיזוג אוויר, לפני 4 שנים 10 חודשים
איפה הכי משתלם לקנות מזגן? בין הרשתות השונות יש פערים גדולים במחירים בין מזגן למזגן. במאמר הבא תכולו לדעת היכן לקנות את המזגן המשתלם ביותר. וגם- האם יש קשר בין מחיר המזגן לאיכות המזגן?
פורסם בקטגוריית מיזוג אוויר, לפני 4 שנים 10 חודשים
מה עושים כשטכנאי המזגנים לא מגיע בימים הכי חמים בשנה טכנאי המזגנים עמוס מהרגיל. מה עושים אם טכנאי המזגנים עמוס מידי כדי להגיע? איך אפשר לטפל לבד במזגן?
פורסם בקטגוריית מיזוג אוויר, לפני 4 שנים 10 חודשים