לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4646 מאמרים 1435 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

סיגריה אלקטרונית האם כדאי?

פורסם בתאריך 14/05/2019      /      נכתב ע"י gal

סיגריה אלקטרונית האם כדאי?

בעולם שכבר מודע מאוד לסכנות הבריאותיות של עישון סיגריות, לא מפתיע אפוא שקיים חיפוש מתמיד אחרי תחליפים פחות מזיקים.
מבין כל האלטרנטיבות לסיגריה הבולטת מבינן הינה האופציה של סיגריה אלקטרונית, כאנשים רבים בכל רחבי העולם כבר נהנים מחוויית עישון נעימה ולא מזיקה לבריאות המעשן או מי שנמצא בסביבתו כמו סיגריה רגילה.

מהי סיגריה אלקטרונית?

הסיגריה האלקטרונית היא למעשה מכשיר מתוחכם ומתקדם המשמש לאידוי תערובת של נוזלים בלתי מזיקים, תמציות טעם הרואות שימוש רב בתעשיית המזון וניקוטין.

מכשיר האידוי מאדה נוזלים מיוחדים המיועדים לסיגריה האלקטרונית, בטמפרטורה של כ-200 מעלות, ומאפשר למעשן לשאוף אדים המכילים חומרים שונים (כולל ניקוטין) המדמים את חוויית העישון הרגילה, אבל עם פחות נזקים.

הגורמים המשפיעים העיקריים הקובעים כיצד תרגיש חוויית העישון הם הנוזלים לסיגריה האלקטרונית שבהם תבחרו להשתמש: קיים מגוון רחב מאוד של אפשרויות לבחירת נוזל לסיגריה אלקטרונית, כשמשפיע אחד הוא ריכוז הניקוטין בנוזל בין 0.3%  ל-2.4% ( בין 3 ל 24 מיליגרם למיליליטר ),
או ללא ניקוטין כלל, למי שמעדיף לא להשתמש בחומר זה ומעדיף להימנע ממנו.

עוד משפיע הוא הטעם. בין הטעמים הקיימים ניתן לציין את האבטיח, התות, הלימון, תפוח ירוק, יוגורט, בננות, אגוזי לוז, סוכריות גומי חמוצות, גלידה וניל, פטל ועוד ועוד...
אפשרויות נוספות הן אלה אשר משלבות טעמים שונים, כמו למשל, פרות שונים עם מנטה או טבק עם טעם נוסף דוגמת פירות יער, תות, מנטה, מוקה ופודינג וניל וכו', האפשרויות בלתי מוגבלות למעשה, דוגמה לכך אפשר לראות בעמוד הטעמים המיוחדים שלנו.

למה לסיגריה האלקטרונית יתרון משמעותי על פני הסיגריה הרגילה?

אנשים רבים חושבים שהנזקים שגורמת לנו סיגריה רגילה נגרמים בגלל הניקוטין, אך האמת היא שחומר זה, אשר נמצא בריכוז גבוה יחסית בתוך עלי הטבק והוא זה שגורם להתמכרות הפיזית שמאפיינת מעשנים, הוא לא בהכרח הסיבה העיקרית לכך שכל גופי הבריאות המכובדים בעולם נוקטים במדיניות נגד עישון.

אם כן, מה הוא הגורם העיקרי לכל הנזקים הבריאותיים שכרוכים בעישון סיגריה רגילה?

כימיקלים אחרים שהיא מכילה ותוצרי שריפת הטבק והנייר הם הגורמים לרוב הנזקים מעישון.
כל סיגריה רגילה מכילה אלפי כימיקלים, שמתוכם כארבעים ידועים כמסרטנים ובפרט אלו הם הבנזופירן וה-NNK. כימיקלים מסוכנים אחרים שנמצאים בסיגריה הם קדמיום, בוטאן, DDT, נפטלין, מימן ציאנידי, ארסן, אמוניה, אצטון, פנול, מתנול, טולואן, פחמן דו חמצני ועוד.

שריפת הסיגריה אשר יוצרת עשן משחררת את כל הכימיקלים המזיקים הנ"ל בנוסף לתוצרים המזיקים של השריפה עצמה כגון פיח ומגבירה לכשעצמה את הסיכון למחלות כמו סרטן הפה, סרטן הגרון, סרטן הריאות, נפחת ועוד.

מי שמשתמש בסיגריה אלקטרונית, לעומת זאת, שואף לריאותיו חומר שלעתים מכיל ניקוטין (ניתן לבחור את ריכוז הניקוטין ואף לוותר כליל על חומר זה) אך הוא חוסך מעצמו את הכימיקלים המסוכנים האחרים, ובעיקר שואף אדים ולא עשן – ומאחר שעיקר הנזקים הם תוצאה של שריפת הטבק, הרי שעצם האידוי מקנה לסיגריה האלקטרונית יתרון בריאותי משמעותי.

האם הסיגריה האלקטרונית בטוחה לחלוטין?

חשוב להדגיש שגם אם סיגריה אלקטרונית היא מוצר מתקדם שבפיתוחו הושקעו סכומי עתק, ושפעולתו מבוססת על אידוי ולא על שריפת טבק שכאמור מייצרת את עיקר הנזק שבפעולת העישון.
הניקוטין עצמו, שימוש בחלקי סיגריה אלקטרונית באיכות ירודה, יצרני נוזלים בלתי מקצועיים או חסרי אכפתיות לבטיחות הצרכן משתמשים בחומרים זולים, פגומים או לא תקניים, כל אלה עלולים לגרום לנזק בריאותי, אך מלבד גורמים אלו הסכנה בשימוש בסיגריה אלקטרונית הינה מינימלית ביחס לסיגריה הרגילה.

בכל מקרה, אסור לשכוח שכמעט כל פעולה שלנו עלולה גם להיות מזיקה, וכך למשל מאכלים רבים התגלו כמגבירים את הסיכון ללקות במחלות מסוגים שונים כגון סוגי סרטן הנגרמים כתוצאה מצריכת מוצרי מזון מעובדים.

יחד עם זאת בהחלט אפשר להמליץ למי שכבר מעשן להחליף את הסיגריה הרגילה באחת אלקטרונית, ולחסוך מעצמו את רוב הנזקים והסכנות שבעישון.

עוד כדאי לדעת שתחזוקתה של הסיגריה האלקטרונית פשוטה, ובנוסף אין צורך בתנאים מיוחדים לשמירת הנוזל אותו מאדים (כלומר אין צורך בפריטים כמו מד לחות דיגיטלי וכו').

 

891 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת gal