לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4669 מאמרים 1449 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

טכנולוגיות בשירות הלמידה

פורסם בתאריך 18/09/2019      /      נכתב ע"י אדווהגרניט

כותבים רבים בתחום החינוך וההוראה עסקו בשילוב הטכנולוגיה בלמידה, אך בדרך כלל התמקדו באופן שבו טכנולוגיות שונות יכולות להיות משולבות בעבודה התוך-בית-ספרית, עם דגש על האופן שבו מורים יכולים להשתמש בטכנולוגיה לטובת הוראת המקצוע שלהם בכיתה. אך ישנו אספקט נוסף ללמידה באמצעות טכנולוגיה שפחות דובר בו - האופן שבו תלמידים יכולים להיעזר באמצעים טכנולוגיים כדי ללמוד מחוץ לבית הספר, להתכונן למבחנים ולשפר את ידיעותיהם במקצועות השונים.

 

הילדים לא יודעים איך ללמוד

בבית הספר מתרחשת אמנם עיקר הלמידה, אך לא תמיד מלמדים את התלמיד כיצד ללמוד בכוחות עצמו. לכן פעמים רבות אנו שומעים מילדים משפטים כגון "אני לא יודע איך ללמוד את החומר למבחן". הם לא "סתם" אומרים זאת - לרוב אכן לא ניתנים להם כלים ללמידה עצמאית, ולכן כאשר הם מתבקשים ללמוד חומר למבחן, למשל, אין להם מושג כיצד לעשות זאת, ולרוב הם רק "עוברים" על החומר, כלשונם, כלומר - קוראים אותו, ותו לא. המצב מסתבך כאשר תלמיד לא הבין שיעור שהועבר בכיתה, או החמיץ שיעור בנושא מסויים. במקרים אלה תלמידים לרוב אינם יודעים כיצד להשלים את החומר או ללמוד אותו בעצמם. אם המורה לא יחזור על החומר בכיתה או שאין להם חבר טוב שהבין את החומר היטב ויוכל ללמד אותם, אין להם כמעט סיכוי ללמוד ולהבין אותו. על רקע זה ניתן להבין את הפופולריות של השיעורים הפרטיים. הבחירה בשיעורים פרטיים היא יחסית קלה, אך כמובן שאינה זולה ומכבידה מאד על כיס ההורים. הכי פשוט להרים טלפון למורה פרטי מומלץ שיגיע ללמד את הילד בביתו את כל החומר שהחמיץ או לא הבין היטב. אך הרבה יותר חכם (וגם חסכוני) ללמד את הילד שיטות ולהראות לו את כל הדרכים בהן יוכל ללמוד ולהתקדם בעצמו.

 

יתרון ללומדים עצמאיים בשוק העבודה המודרני

בימינו, לבעלי יכולת למידה עצמאית יתרון גדול על הסובבים אותם. בשל ההתקדמות המואצת של הידע האנושי בכל התחומים, בלתי אפשרי להכין אדם באופן מלא לכל תחום שבו יבחר לעסוק אך ורק באמצעות הוראה של המקצוע. מקצועות רבים מתפתחים כל הזמן והידע מתחלף בכל כמה שנים כמעט לחלוטין. לכן מי שיכול ללמוד בעצמו חומרים חדשים ולהפנים ידע מעודכן הוא בעל יתרון גדול בשוק העבודה המודרני. זאת הסיבה שבחברות ההיי-טק מחפשים כיום מתכנתים לא על פי מה שהם כבר יודעים, אלא על פי יכולת הלמידה העצמאית שלהם. כל המתכנתים היום נאלצים ללמוד בעצמם דברים חדשים ולהתעדכן מדי יום. אין אף חברה או מוסד חינוכי שיכולים לספק להם הכשרה בקצב הזה. היחידים שיכולים לסייע להם להישאר מעודכנים הם הם-עצמם. 

פעמים רבות, אנו שומעים הורים מתלוננים על מספר השעות היומיות בהן מבלים ילדיהם בעיסוק במחשב, בטלפון, ברשתות החברתיות, ועוד. זוהי מלחמה אבודה - אין לנו סיכוי להילחם בתופעות כה מרתקות ומהפנטות אלו. האופציה המתוחכמת יותר היא ללמוד לנצל אותן לטובת הילדים, ולכוון אותם להפיק מהן יתרונות שיקדמו אותם בחייהם הנוכחיים והעתידיים. כיצד לעשות זאת? ישנן מגוון רחב של אפשרויות, כגון האזנה לפודקסטים או אפילו הכנת פודקסט על ידי הילד עצמו, שימוש בחומרים מהאינטרנט ליצירת משחקים לימודיים שיסייעו להם ללמוד את החומר, הכנת מצגות שיסייעו לסדר את החומר בראש ותוך כדי כך יגרמו לילד לשנן את החומר, ועוד ועוד. אין גבול ליצירתיות. וישנם גם חומרים מוכנים. 

 

כיצד עוד ניתן לנצל את ההזדמנויות הטכנולוגיות?

חברות בתחום החינוך מציעות למשל קורסים ללמידה מרחוק, שעלותם נמוכה מאד (עד כ-29.90 ש"ח לחודש בלבד) יחסית לשיעורים פרטיים. הקורסים נבנים על ידי מיטב המורים, ומקיפים את כל נושאי הלימוד שבתוכניות הלימודים של משרד החינוך. ניתן לצפות בהם בכל זמן ומקום שנוחים לילד, גם מהטלפון במיטה. ילדים יכולים לצפות בשיעורים כמה פעמים שיצטרכו ללא תוספת תשלום (שלא כמו בשיעורים פרטיים, שכל אחד מהם עולה כסף רב), יכולים לדלג על נושאים שהם כבר מכירים היטב, ולחזור כמה פעמים שירצו על כל נושא. שיעורים אלה מלווים בדפי תרגול שניתן להדפיס ובמבחנים לדוגמא שבאמצעותם הילדים יכולים לבחון בעצמם עד כמה הבינו את הנושא. השיעורים מועברים באופן ברור ויעיל, ללא הפרעות של ילדי הכיתה והסחות דעת. הם משולבים באמצעי המחשה רבים ואפילו אנימציות העוזרים לקליטה והבנה טובים של החומר. יש כאן יתרון רב במיוחד עבור ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה, מכיוון שלעיתים קרובות ילדים אלו לומדים טוב יותר דווקא דרך הערוץ השמיעתי או הקינסטטי (תנועה ומגע), ולאו דווקא דרך הערוץ הויזואלי. כאשר הם יכולים להאזין בשקט, ללא הסחות דעת והפרעות, במקום בו הם חשים בטוחים ורגועים, הלמידה שלהם טובה הרבה יותר. תלמידים אלו זקוקים פעמים רבות לחזרות רבות יותר, ולכן האפשרות לצפות או להאזין שוב ושוב לשיעורים, כמה פעמים שיצטרכו, מאד מסייעת להם. 

דוגמא טובה לחברה המציעה שיעורים אונליין ולמידה מרחוק היא חברת וואלה! סקול הותיקה, הרצינית והאמינה. עשרות אלפי ילדים כבר למדו באמצעות השיעורים שלה, בכל המקצועות והכיתות. החברה מציעה אפילו קורסים מקצועיים למבוגרים בתחומים מגוונים, כל זאת בעלות מינימלית סמלית למנוי. תוכלו להתרשם משיעורים לדוגמא באתר וואלה! סקול. 

1311 צפיות
2 כניסות
מאמרים נוספים מאת אדווהגרניט
החזרי מס לפנסיונרים / גמלאים ולאנשים בני 60 ומעלה האם פנסיונרים ואנשים מעל גיל 60 משלמים מס? כן, אך שיעור המס שלהם נמוך יותר מאשר של אנשים שאינם פנסיונרים. מס ההכנסה מעניק פטור חלקי ממס על הפנסיה עד לתקרה מסויימת. אחוזי הפטור הולכים וגדלים עם השנים, ונעים בין 43%-67%. בשל ההטבות הרבות הקבועות בחוק, רוב הפנסיונרים למעשה זכאים להחזרי מס מסיבות שונות. עובדה זאת מאפשרת לרבים בגילאי הזהב לשפר את מצבם הכלכלי ולשמור על איכות חיים סבירה. אך לרוע המזל, רבים לא מודעים להטבות הרבות שמגיעות להם, ולכן אינם מנצלים אותן ולא זוכים להקלה כלכלית. אז אילו החזרי מס לפנסיונרים קיימים ואיך אפשר לקבלם?
פורסם בקטגוריית דיני מיסים, לפני 4 חודשים 1 שבועות
איך לעבור את מבחן ה-TestDaf וללמוד בגרמניה? כדי ללמוד בגרמניה צריך קודם לעבור את מבחן ה-TestDaf הבודק את רמת הידע שלכם בשפה הגרמנית. קראו את המאמר כדי להבין כיצד תוכלו לעבור את המבחן ביתר קלות ובהצלחה.
פורסם בקטגוריית לימודים אקדמאיים, לפני 4 שנים 9 חודשים
בטחון אישי – גם במקום עבודתכם מאבטחים מיומנים יכולים לנטרל מצבים מסוכנים גם במקומות עבודה, ולהעניק תחושת בטחון אישי לעובדים בהם
פורסם בקטגוריית בטיחות ובטחון, לפני 4 שנים 10 חודשים