לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4689 מאמרים 1454 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

המדריך לחיפוי קרמיקה

פורסם בתאריך 13/09/2021      /      נכתב ע"י אריאל מני

קרמיקה היא חומר גלם עמיד שבו משתמשים לעיתים קרובות בענף הבנייה והשיפוצים. כתוצאה מהתכונות המיוחדות של קרמיקה, ניתן אף לנצל אותה לחיפוי וכדי להבטיח עמידות בהשוואה לצבע, זכוכית, אבן וכן הלאה. מעבר לכך, קיימות כיום אפשרויות דקורטיביות רבות עבור שילוב של חיפוי קרמיקה במטבח או בחדרי רחצה ומקלחת.

ההבדל העיקרי הוא בין סוגים שונים של אריחי קרמיקה. בין היתר, ניתן לראות למשל הבדלים בצבעים, בדוגמאות ובגדלים. מבחינת גימור, ההבדל הוא בין אריחי קרמיקה בגימור מט לבין כאלה שמגיעים מהיצרן בגימור מבריק. אז אחרי שמגדירים צרכים, העדפות אישיות ותקציב, כל שנותר הוא ליישם חיפוי קרמיקה כדי להרוויח עמידות בפני רטיבות ופתרון דקורטיבי שמעלה משמעותית את ערך הנכס.

מה צריך לעשות כדי ליישם חיפוי קרמיקה?

חיפוי קרמיקה ניתן לנסות להדביק גם בצורה עצמאית, אך ההמלצה היא לפנות לבעלי מקצוע ולהשקיע עוד כמה שקלים על מנת שהתוצאה תהיה מדויקת. אם מדובר על בית ישן, צריך קודם להסיר את חיפוי הקרמיקה הקודם. במידה ומשפצים את המטבח, יש לטייח את הקיר שעליו מדביקים את האריחים עוד לפני שמתקינים את המטבח עצמו – כדי למנוע לכלוך של הארונות.

לאחר מכן, צריך להקפיד על מספר כללי מפתח שיעזרו להפיק את כל היתרונות מסוגים שונים של חיפוי קרמיקה:

א. גובה האריחים – כל סוג של אריחים ניתן להדביק בגובה סטנדרטי של 60 ס"מ. עם זאת, הגודל של האריחים משפיע על מספר האריחים שתצטרכו על מנת להשיג חיפוי עבור כל הקיר. מבחינת כמויות, מומלץ לקנות לפחות 10% יותר כדי לא להגיע למצב שבו חסרים אריחים לטובת חיפוי מלא.

ב. יתרונות וחסרונות של כל אריח – ההבדלים בין האריחים באים לידי ביטוי גם בגודל ובעיצוב וגם במחיר ובעמידות. ככל שאריחי קרמיקה מסוימים יהיו עמידים יותר, כך המחיר שלהם יעלה. חוץ מזה, צריך לקחת בחשבון את החיסרון של תליית מדפים. אמנם ניתן לקדוח על חיפוי קרמיקה, אך יש צורך במקדח מיוחד שרובנו לא מחזיקים בו.

ג. סוג הדבק והרובה – הפקטור העיקרי שמשפיע על העמידות של החיפוי הוא סוג הדבק והרובה שבהם משתמשים. בשביל לבחור את סוג הדבק והרובה המתאימים, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע ולוודא שיש להם מספיק ניסיון עם הנושא.

לסיכום, חיפוי קרמיקה יכול להתאים לחדרים שונים בבית ובעיקר למטבח. למרות שקשה לקדוח על אריחי קרמיקה, הם עדיין עמידים יותר מהאלטרנטיבות וניתן להשיג אותם בעיצובים שונים. כמו כן, החיפוי יכול לספוג מים וקל לנקות אותו.

307 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת אריאל מני
זמן איכות משפחתי: פעילויות לילדים אחר הצהריים אחרי יום ארוך של עבודה, לימודים ופעילויות, סוף סוף מגיע זמן איכות משפחתי. אחר הצהריים הוא הזדמנות נהדרת ליהנות יחד, לחזק את הקשר המשפחתי וליצור זיכרונות משותפים.
פורסם בקטגוריית משפחה, לפני 1 חודשים 1 שבועות
חימום בריכה ביתית בריכת מים פרטית היא מקום נהדר להירגע וליהנות מהחופש. בחורף, הטמפרטורות יורדות, והמים בבריכה עלולים להיות קרים מדי לרחצה. חימום הבריכה בחורף מאפשר לכם להמשיך ליהנות ממנה גם בחודשים הקרים, ולהימנע מהצורך לסגור אותה לתקופה ארוכה.
פורסם בקטגוריית בית ומשפחה, לפני 3 חודשים 19 שעות
היתרונות בבחירת כתרי זירקוניה לאסתטיקה דנטלית כתרי זירקוניה הופכים פופולריים יותר ויותר בתחום רפואת השיניים בשל היתרונות הרבים שלהם. הם מציעים פתרון עמיד וטבעי למראה עבור אלה המחפשים אסתטיקה דנטלית. במאמר זה נחקור את היתרונות הרבים של בחירת כתרי זירקוניה וכיצד הם יכולים לשפר את החיוך שלכם.
פורסם בקטגוריית רפואת שיניים, לפני 4 חודשים 2 שבועות
טיפים להזמנת משלוחים מחו"ל הזמנות מחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהרגלי המסחר והקניות של ישראלים, אבל זה לא אומר שכולם יודעים כיצד לבצע משלוח משתלם ובטוח. בנוסף, חשוב להשוות בין השירותים של חברות משלוחים על מנת לדאוג שהחבילה תגיע ליעדה בשלום
פורסם בקטגוריית עסקים, לפני 8 חודשים 2 שבועות
מתנות שאפשר לשלוח הביתה כמעט את כל סוגי המתנות אפשר לשלוח לבית של חברים, קרובים, בני זוג ובני משפחה, אבל בכל זאת חשוב לבדוק מה הכי מתאים ואיזה מוצר כדאי לבחור. בנוסף, רצוי להתאים את המתנה לאופי האירוע ולא לשכוח לדאוג שהמשלוח יגיע בזמן
פורסם בקטגוריית צרכנות וקניות, לפני 10 חודשים 2 שבועות