לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4689 מאמרים 1454 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

עד איזה גיל משלמים דמי מזונות?

פורסם בתאריך 12/01/2022      /      נכתב ע"י lawyer&toenrabani

דמי מזונות – אחד משלושת הסעיפים שצריך לפתור כשמתגרשים

הורים לילדים אשר בוחרים לפרק את התא המשפחתי ולהתגרש, נדרשים להגיע להסכמות, בכוחות עצמם או בסיוע בית המשפט לענייני משפחה, בנוגע לשלושה סעיפים מרכזיים:

  • חלוקת רכוש- האופן בו יחולק הרכוש , הנכסים וההון הקיים בין בני הזוג.
  • משמורת ילדים- קביעת הורה משמורן, הסדרת משמורת משותפת, וקביעת הסדרי ראייה מותאמים המיועדים להבטיח שמירה על קשר של הילדים עם שני ההורים.
  • מזונות ילדים- הסדר כספי המבטיח את רווחת הילדים ופרנסתם, כאשר על פי דין דמי מזונות בגירושין חלים על האב, מכורח הדין שקובע כי האב יישא כל מזונות ילדיו וצרכיהם ההכרחיים עד גיל 6.

מה משפיע על קביעת דמי מזונות

לצד הנחיות הדין חשוב לדעת כי בית המשפט לענייני משפחה מכיר בשינויים הטבעיים במעמד האם והמשפחה, כמו גם בעולם המודרני בו גם נשים ואימהות עובדות לפרנסתן ולפרנסת ילדיהן, וכל תיק וקביעת דמי מזונות יביאו בחשבון את צרכי הילדים ורמת החיים בה הורגלו, השכר של האב והאם גם יחד, פוטנציאל השתכרות במידה וזה לא ממוצה, ופרמטרים אחרים שבית המשפט עשוי למצוא כרלוונטיים לקביעה.

חשוב לדעת: בתי המשפט לענייני משפחה הם הגוף המוסמך לדון ולקבוע מזונות ילדים. ניתן להעביר את הסמכות ולדון בסוגיה באמצעות בית הדין הרבני, בהסכמת שני בני הזוג בלבד.

נשאלת השאלה:  עד איזה גיל משלמים דמי מזונות

כדי לענות על השאלה עד איזה גיל משלמים דמי מזונות, עלינו להבין כי על פי הדין היהודי חובתו של האב לשאת במלוא העלויות של צרכי ילדיו מגיל לידה ועד לגיל 6. חובה זו אינה מביאה בחשבון את מצבו הכלכלי של האב לעומת מצב האם, ומוטלת גם על אב מובטל/נכה/חסר אמצעים.מגיל 6 ועד גיל 15  חובתו של האב היא מימון צרכי הילד ההכרחיים: דיור, מזון, בריאות, חינוך, כאשר צרכים נוספים אשר הם בבחינת בחירה או מותרות, יחולקו באופן שווה בין שני ההורים.

בין הגילים 15-18 שנים עלות הוצאות הילד, הבסיסיות והנוספות, מיועדות להתחלק בין ההורים בצורה הוגנת תוך התייחסות להכנסותיהם ומצבם הכלכלי.

הדין היהודי אינו נותן את הדעת על צרכי מזונות ילדים לאחר גיל 18, שכן בגיל זה הם נחשבים ברשות עצמם.

יחד עם זאת, כאמור, בשל ההבנה כי הקדמה והשינויים באופן ההשתכרות ובמעמד האם והאב במשפחה, ברי השפעה הם גם על אופן חלוקת האחריות הכספית על צרכי הילדים, נוהגים בתי הדין לענייני משפחה לקבוע סכום מזונות אחיד לילדים מגיל לידה ועד לגיל 18, כאשר סכום זה מביא בחשבון את פוטנציאל ההשתכרות של האב לעומת זה של האם, ההכנסות הקיימות, האופן בו נחלק הרכוש (לדוגמה: כאשר ברשות אחד מן הצדדים בית מגורים והאחר נטול פתרון דיור, הדבר יובר בחשבון בתחשיב וחלוקת ההוצאות בניהם), זמני השהייה של הילדים בבית כל אחד מן ההורים, צרכי הילדים ופרמטרים נוספים.

דמי מזונות בגירושין לאחר גיל 18, בשל הבנת המצב הייחודי בישראל, בו הילדים בגיל זה נשלחים אל הצבא ואינם עומדים ברשות עצמם עדיין, יעמדו על שליש מדמי המזונות שנקבעו, עד לשחרור מצה"ל או עד גיל 21, בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים.

שינויים בדמי המזונות שנקבעו

עם חתימת הסכם הגירושין בין בני הזוג, סעיף חלוקת הרכוש בהסכם הוא הסעיף היחיד שלא ניתן לפתוח לדיון בשנית. נושא המזונות ניתן לפתיחה ולדיון מחדש, ואף ניתן לראות לא מעט מקרים בשנה בהם בתי הדין לענייני משפחה קובעים מזונות בשיעור שונה מזה שנקבע במקור. תנאי לפתיחת ההסכם הוא הוכחת שינויים במרקם המשפחתי ו/או ביכולות ההשתכרות, בצרכי הילדים, אופן מהותי שיצדיק את הדיון המחודש והשינוי.

255 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת lawyer&toenrabani
מהו הליך התנגדות לצוואה? הרצון להגיש התנגדות לצוואה זהו דבר שאנו משתדלים לא לחשוב עליו ביום יום. זהו נושא רגיש ועדין. אך לפעמים אנשים נקלעים למצב בו אין מבחינתם ברירה אלא להיות חלק מהליך התנגדות לצוואה. אם גם אתם זקוקים למידע בנושא - אנו ממליצים לכם לקרוא את מאמר זה.
פורסם בקטגוריית עורכי דין, לפני 1 שנים 11 חודשים