לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4668 מאמרים 1449 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר
מילות מפתח
מטפים מטפי כיבוי אש

מטפים - כל מה שצריך לדעת עליהם

פורסם בתאריך 25/10/2022      /      נכתב ע"י liranf@d.co.il

מטפי כיבוי אש הרבה יותר מגוונים ממה שנראה לכם. הם מגיעים בגדלים שונים ובסוגים שונים ולמעשה השימוש בהם פשוט למדי, אם כי התחזוקה השוטפת שלהם מורכבת יותר ממה שנראה לכם אם כי עדיין נחשבת פשוטה אוקלה ליישום - כל השאלות שלכם על מטפים ייענו במאמר הבא.

כיצד משתמשים במטפים ולמה הם נועדו?

מטפי כיבוי אש הם מהמוצרים היותר חשובים שהומצאו בעולם. אז נכון שלא מדובר באיזה קדמה טכנולוגית מרשימה ולמעשה המטף בנוי בצורה די בסיסית, אך כמה שיותר בסיסי ככה זה טוב. המטף למעשה קל מאוד לשימוש וכל מה שצריך לעשות כדי להשתמש בו זה לשחרר את הנצרה, לכוון את הצינור אל עבר השריפה וללחוץ על ההדק כאשר המטף יכול להשפריץ מגוון רחב של חומרים בשביל מטרה אחת ויחידה: לכבות את האש. אמנם מטפים לא נועדו כדי לכבות שריפות שלמות אלא יותר לחלץ אנשים ממקומות נקודתיים או כיבוי שריפות בתחילתן אך בכל זאת שימוש זה חשוב ביותר.

אלו סוגי מטפים קיימים?

·         יש ארבעה סוגי מטפים כאשר ההבדל ביניהם הוא החומר שיש ביניהם והוא זה שפעיל למען כיבוי השריפה. המטף הראשון ואולי המוכר ביותר הוא מטף הקצף מטף קצף מיועד בעיקר לכיבוי נוזלים או מוצקים דליקים. השימוש בו הוא מכני והוא למעהש מפריד בין חומר הבעירה שבוער לבין הסביבה עשירת החמצן וכך הוא מצליח לכבות את השריפה במהירות. הוא יעיל מאוד בעיקר כי הוא מונע התלקחות חוזרת לאחר מכם אך הוא פועל באיטיות ביחס לאחרים.
·         מטף אחר מפורסם הוא מטף האבקה. מטף זה יכול להגיע במגוון רחב של משקלים כאשר גם המשקל של המטף הוא הבדל בולט ביניהם אם כי לא בסוגם. מטף אבקה יכול להיות יעיל לכיבוי של נוזלים דליקים, שמנים, אביזרי ומוצרי חשמל, עץ, נייר וכן הלאה. עם זאת הוא לא יכול להיות יעיל במערכות חשמל עדינות או כיבוי מנועים שנדלקו כיוון שהם גורמים לנזק רב.
·         מטפי הלון הם עוד אחד מהסוגים היעילים של מטפי כיבוי אש כאשר הם אלו שנפוצים ברכבים או במגזר הפרטי בבתים פרטיים ובדירות. מטפים האלו מתאימים בעיקר לכיבוי דירות בשלב הראשוני שלהם כאשר החיסרון הוא שאינם מתאימים לכיבוי שריפות מנוזלים או מלוח חשמל.
·         מטפי CO2, פחמן דו חמצני, יכולים להיות מסוג המעובה או הדחוס כאשר השימוש הוא בעיקר לכיבוי אש בריתוך, כיבוי דלקים שבוערים או מוצקים שנשרפים במהירות. הכיבוי מתבצע באופן איטי ויש סיכוי להולכה חשמלית אך הם לא גורמים נזק לסביבה וזה יתרון משמעותי.

איפה יש צורך להציב מטפים?

מטפי כיבוי אש נחוצים במגוון רחב של מקומות כאשר צריך לחלק את המקומות הללו לשניים: יש מקומות בהם יהיה טוב להציב מטף אך אין נהל שקובע זאת, ויש מקומות שכדי להיות מאושרים לפי החוק חייבים להתקין מטפים ולעתים גם מערכות כיבוי או גילוי אש מורכבות יותר. אם ניקח את תהליך רישוי העסקים והנהלים הרבים שיש בו נגלה שכמעט כל עסק חייב שתהיה בו מערכת כיבוי אש וחייב שיהיה בו לפחות מטף אחד. כמובן שיש צורך להתקין מטפים גם בבנייני משרדים, במוסדות ציבור ואפילו בבנייני מגורים רבי קומות, כאשר הנהלים לא רק קובעים את נוכחותו של המטף, אלא את המשקל שלו, את הסוג שלו וכן הלאה. חברה לכיבוי אש תעזור לכם בהתאמה שלו בצורה מלאה.

345 צפיות
1 כניסות
מאמרים נוספים מאת liranf@d.co.il
דלתות אש - למה הן כל כך חשובות? דלתות אש הן חשובות כל כך כי הן יכולות להציל את החיים שלנו בעת צרה, ממה הן עשויות, מה ההבדל בינהן לדלתות רגילות ומי ואיך מתקין לנו אותם? כל התשובות במאמר הבא>>>
פורסם בקטגוריית ביטוח אחריות מקצועית, לפני 1 שנים 2 חודשים
תפקידו של ממונה בטיחות במפעל ייצור כל מה שצריך לדעת על תפקידו של ממונה בטיחות במפעל ייצור. על ידי הוא מועסק, מה תחום האחריות שלו, מה חשוב לבדוק לפני ששמנים אותו ועוד.
פורסם בקטגוריית בטיחות ובטחון, לפני 1 שנים 5 חודשים
יתרונות בשימוש פיגומים ניידים במאמר הבא נסקור מהם היתרונות בהשכרה או קניית פיגומים ניידים עבור אתרי בנייה, נסביר גם מה ההבל בין פיגום אלומיניום לפיגומים מברזל - כל מה שצריך לדעת במאמר הבא>>>
פורסם בקטגוריית בנייה ושיפוצים, לפני 1 שנים 5 חודשים
איך לבחור נכון פינות אוכל? פינת אוכל יכולה להיות הוצאה כבדה מאוד, חשוב כי הבחירה תיהיה על פי פרמטרים שחשובם שיהיו בפינות אוכל ולא להסתמך רק על יופי ויזואלי. לקריאה>>
פורסם בקטגוריית עיצוב פנים, לפני 1 שנים 5 חודשים
למה חשוב לטפל במוסכי פורד מורשים? כל התשובות! בעלי רכב פורד? במאמר הבא נסביר לכם את החשיבות העצומה בטיפול במוסך מורשה ומדוע עדיף לעיתים לוותר על הצעת מחיר נמוכה יותר ודווקא ללכת למוסך אשר מורשה ותחת הפיקוח של היצרן עצמו, כל התשובות במאמר!
פורסם בקטגוריית רכב, לפני 1 שנים 10 חודשים