לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4670 מאמרים 1450 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

חינוך גורים לצרכים? משימה פשוטה שמסתבכת בקלות.

פורסם בתאריך 25/01/2018      /      נכתב ע"י דנה שריד חמו

כאשר אנו לוקחים גור כלבים או כלב חדש הבייתה מיד אנו נערכים לאפשרות של מציאת פיפי או קקי במקומות שונים בבית על הרצפה.

אם שמעתם כבר מלפני 20 שנה כיצד מחנכים גורים לצרכים, סביר להניח שאתם נערכים לתרחיש הבא: פיזרתם בפינה מסויימת בבית עיתונים. כשהגור מטיל את מימיו בעל העיתונים משבחים ובקרים בהם הוא מפספס, צועקים עליו, דוחפים את אפו ליד השתן, אולי נותנים מכה קטנה כדי שיבין ואז לוקחים אותו לעיתונים ושם אומרים לו כלב טוב.

נשמע לא מסובך, נכון? למעשה מכאן הכל רק יכול להסתבך...

אם "תחנכו" בצורה זאת את הגור אתם עלולים למצוא את עצמכם עם כלב בוגר שמתאפק בחוץ, אך עדיין עושה צרכים בבית כשאתם לא רואים, אולי אף אוכל את צרכיו ומפתח התנהגויות לא רצויות נוספות. האמינו לי, אתם לא רוצים להגיע למצב כזה, בו הבעיה הופכת רק מסובכת יותר לפתרון. עדיף כמובן להתחיל מראש ברגל הנכונה.

אתם מבינים.. לאף יצור חי באשר הוא אין רצון לעשות את צרכיו באותו מקום בו הוא מגדיר כבית. את רצונו הטבעי להשאיר את מקום מחייתו נקי אנו יכולים לעודד ולהביא לגמילה מהירה, יעילה ונטולת עימותים.

אז מה כן עושים?

ראשית מרימים כל מצע סופג שעליו הגור יכול בטעות להשתין כמו שטיחים מהרצפה. אם שטיח יספוג את השתן של הגור, יהיה לכם מאוד קשה לנקות אותו וכמעט תמיד ישאר ריח שרק יעודד את הגור לחזור ולהשתין באותה נקודה. אז שטיחים OUT!

שנית, צריך לקחת בחשבון כמה זמן גור קטן בכלל יכול להתאפק. והתשובה היא ממש לא הרבה. ככל שתרבו להוציא את הגור החוצה בקרבת הבית ותתנו לו יותר הזדמנויות, כך הוא יבין ויעדיף יותר לעשות בחוץ. כלל אצבע הוא שגור לא יכול להתאפק יותר ממספר השעות שהן גילו בחודשים + שעה. לאחר שעשה בחוץ שבחו אותו ואף תנו לו צ'ופר.

כאשר מדובר בגור או כלב שהוא ממש חדש אצליכם, אני אעשה את הטיולים בימים הראשונים ברדיוס קרוב מאוד לבית, שיכיר בהדרגה את האזור ויצבור ביטחון ורק לאחר שבוע או שניים אתחיל להרחיק. כלב שאיננו מרגיש בנוח בחוץ, לא יעשה צרכים בחוץ, כך שזה חלק מאוד חשוב.

שלישית, אם הגור מפספס בבית והוא יפספס, תתעלמו! חשוב מאוד לא לתת יחס לפעולה. קחו נשימה עמוקה, קבלו את זה בהבנה ולאחר כדקה, שתיים גשו לנקות את המפגע עם חומץ בישול 5 % או אבקת כביסה ביו. אם אתם רואים שהוא חוזר לעשות באותה נקודה, אז לאחר הניקוי, פזרו קצת אוכל על האזור, ממש ככה על הרצפה כדי לעודד מניעה מעשייה באותו המקום.

 בהצלחה!

 

דנה שריד חמו - מאמנת כלבים לחיים טובים יותר 0545756052

מצאו אותי בפייסבוק, ערוץ היוטיוב או באתר.

https://www.sealedwithalick.co.il

1099 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת דנה שריד חמו
למה הכלב שלי משחית את הבית? רבים מאיתנו בעלי הכלבים היינו שם. ראינו את הבית היפה שלנו בו לעיתים ,כל פרט נבחר בקפידה כדי ליצור הרמוניה עיצובית, נהרס על ידי היצור החדש שהכנסנו לחיינו שנראה שאין לו שום תחושת ערך וסנטימנטים לרכושנו. כאב לנו בכל פעם שעוד משהו מצא את דרכו למלתעותיה של המפלצת. לפעמים אף כעסנו, בכינו, ניסינו להסביר לו אך ללא הועיל. אז מה נותר לעשות?
פורסם בקטגוריית אילוף כלבים, התנהגות כלבים, לפני 6 שנים 2 חודשים
איך ללמד כלב להפסיק לקפוץ על אורחים אנשים המגדלים כלבים בבית לרב מכירים את התופעה. חברים או משפחה באים לבקר ובכל פעם כאשר הדלת נפתחת ואפילו עוד לפני זה מתחיל התסריט הבא: נביחות, קפיצות על הדלה, קפיצות על האורח האומלל, ריקודים ושוב קפיצות. לפעמים ההתנהגות מלווה גם בהשתנה ותוך כדי כל ההמולה אנו צועקים על הכלב "לא", או "רד" או "די" או "אסור". תופסים את הכלב בקולר, דוחפים אותו הרחק מהאורח ובכך למרבה ההפתעה, לא מלמדים אותו דבר.
פורסם בקטגוריית אילוף כלבים, התנהגות כלבים, לפני 6 שנים 2 חודשים
כיצד הכלב שלך מדבר אליך? "הכלב מקשקש בזנב אז סימן שהוא שמח", או "הזנב שלו בן הרגליים, אז הוא מפחד"... אלו הם לרוב שני הסימנים של שפת גוף של כלבים שרב האנשים מאמינים שהם מזהים כביטוי לרגש של הכלב ולרב גם בזה מסתיימת התקשורת שלהם בכיוון ממנו אליהם. מודה ומתוודה שבמשך הרבה מאוד שנים כך הדבר היה גם אצלי ולא העלתי על דעתי שיש עוד כל כך הרבה סימנים שלעין לא מנוסה הם ניסתרים.
פורסם בקטגוריית אילוף כלבים, התנהגות כלבים, לפני 6 שנים 2 חודשים