לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4697 מאמרים 1457 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

שלבים נדרשים בהקמת עסק

פורסם בתאריך 09/05/2018      /      נכתב ע"י forward

הקמת עסק, במיוחד אם אין לכם ניסיון בתחום, עלולה להיות מלחיצה ואולי גם מבלבלת. ישנם דברים רבים שצריכים לעשות על מנת להגשים את החזון העסקי, חלקם די ברורים גם אם אין לכם ניסיון, אחרים קצת פחות. אבל מאיפה בעצם מתחילים? להלן רשימה קצרה של השלבים הנדרשים בהקמת העסק.
שלב ראשון – איפיון הרעיון העסקי
אם אתם קוראים עכשיו את המאמר הזה בוודאי יש לכם כבר איזה רעיון עסקי אשר אותו אתם רוצים להוציא אל הפועל. אולי זה עדייו מוקדם לשבת ולכתוב את התכנית העסקית, ישנם עוד הרבה תחומים לא מוגדרים ובדיקות שעליכם לעשות. אך בטרם כתיבת התכנית העסקית קחו את הזמן לאפיין את העסק בקווים כללים, כמו למשל מהו המוצר או השירות שאתם מציעים ומי הוא קהל הלקוחות שלכם; היכן ישב בית העסק; איזה ציוד דרוש וכו'.
שלב שני – תכנית עסקית
הכנת התכנית העסקית היא דבר הכרחי בשביל העסק, במאמרים אחרים הרחבנו בנושא התכנית העסקית; רק נחזור ונאמר שהתכנית העסקית היא תכנית פעולה הכוללת את כל ההיבטים של פעילות העסק. תכנית עסקית היא תכנית מפורטת לפרטי פרטים ולצורך הכנתה יש לעשות בדיקות שונות, כמו למשל ניתוח השוק והתחרות לצד בדיקה של מחירי שכירות וכו'.
שלב שלישי – רישום העסק ברשויות
כאשר מקימים עסק יש לרשום אותו במע"מ, משרדי מס ההכנסה והביטוח הלאומי. אך בטרם תבצעו זו עליכם להחליט על סוג היישות העסקית (עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ):
עוסק פטור – עוסק פטור הוא עסק הפטור מתשלום וגביית מע"מ, אך ישנה מגבלה על מחזור העסקאות השנתי. המגבלה משתנה מידי שנה, נכון ל 2017 היא עומדת על 98,707 ש"ח. עוסק פטור מדווח למע"מ על הכנסותיו והוצאותיו פעם בשנה.
עוסק מורשה – עוסק מורשה רשאי להפיק חשבוניות מס עבור לקוחותיו גובה מע"מ עבור הכנסותיו ומקזז עבור הוצאותיו. עוסק מורשה צריך לדווח למס ההכנסה והביטוח הלאומי מידי חודש ולמע"מ על בסיס דו חודשי. מבחינה משפטית ישנה נקודה מעניינת, עוסק מורשה הוא אינה יישות נפרדת מבעל המניות כמו במקרה של חברה בע"מ ולכן חלה עליו אחריות אישית לחובות העסק.
חברה בע"מ – על חברה בע"מ אין מגבלות מבחינת מחזור העסקאות השנתי אך כל ההתנהלות החשבונאית מורכבת יותר ויש לה עלויות המתחילות כבר בשלב הרישום ומשולמות באופן שנתי. היתרון של חברה בע"מ הוא שהיא יישות משפטית נפרדת מהבעלים.
סוג היישות החשבונאית המתאים לעסק נובע מאופי הפעילות של העסק, מה שמתאים לעסק אחד לא מתאים לעסק אחר. מומלץ מאוד להתייעץ עם רואי חשבון או לפנות לייעוץ עסקי על מנת לבחון מהי צורת ההתאגדות המועדפת עבור העסק.
שלב רביעי – חשבון בנק
לאחר פתיחת התיקים במע"מ, מס ההכנסה והביטוח הלאומי יש לפתוח חשבון בנק עבור העסק. לצורך פתיחת חשבון בנק עסקי עליכם להציג בפני הבנק כמה מסמכים: העתק של תעודת רישום החברה, תקנון החברה ואישור לזכויות חתימה בחברה(מסמכים שחייבים אישור של עורך דין או רואה חשבון מוסמך).
נשמח לסייע לכם בכל שלבי הקמת העסק ולספק לכם מהידע שצברנו בעשרות תהליכי ייעוץ עסקי שעשינו מול יזמים
בברכה
משה הרשקו

ייעוץ עסקי FORWARD
 

1099 צפיות
1 כניסות
מאמרים נוספים מאת forward
ההבדל בין עצמאי לבעל עסק מאמר העוסק בשאלה- האם עצמאי הוא בעל עסק? המחשבה להיות עצמאי ואדון לעצמך לא תמיד מתיישבת עם הצורך לנהל עסק ועם הצורך להיות מחוייב לספקים, עובדים ובעיקר ללקוחות שכלם. אז מה ההבדל בין עצמאי לבעל עסק? על זה ועוד במאמר הבא.
פורסם בקטגוריית עסקים קטנים ובינוניים, לפני 6 שנים 3 חודשים
תוכנית עסקית לגיוס כספים איך לכתוב תוכנית עסקית טובה לכל מטרה - לגיוס כספים ולבדיקת היתכנות עסקית לפני שמקימים עסק חדש.
פורסם בקטגוריית גיוס כספים, לפני 6 שנים 8 חודשים
בניית תקציב לעסק - למה זה חשוב? רעיון טוב ושיווק נהדר, לא בהכרח מספיקים על מנת לשמור על עסק יעיל ורווחי. לשם כך, יש לשים לב גם להוצאות ולראות את המאזן בכללותו תוך בניית יעדים ובדיקה תקופתית של מצב מאזן ההכנסות וההוצאות - חשוב לבנות תקציב לעסק!
פורסם בקטגוריית כלכלה, לפני 5 שנים 3 חודשים
יש לך רעיון לעסק חדש? תן למומחים לבדוק אותו! לפני שמקימים עסק חדש מומלץ לבדוק באופן מאד קפדני מהם סיכויי ההצלחה שלו. בדיקה שכזו נקראת בדיקת כדאיות טרום תוכנית עסקית.
פורסם בקטגוריית יזמות עסקית, לפני 5 שנים 11 חודשים
הלוואה מהקרן בערבות המדינה - מה זה אומר? האם גם אתם זכאים? הלווואת בערבות המדינה היא כלי מעולה לעסקים לממן הקמת מיזמים, פתיחת עסקים חדשים או השקעה בפיתוח עסקי. מהם התנאים? מהם המסלולים? על כך ועוד במאמר הבא
פורסם בקטגוריית עסקים, מימון וכספים, לפני 5 שנים 11 חודשים