לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4697 מאמרים 1457 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר
מילות מפתח

טיפים לטיפול בנזילות מהמקרר

פורסם בתאריך 11/03/2018      /      נכתב ע"י landers

טיפים לטיפול בנזילות מהמקרר

באופן מפתיע, יחסית לבעיות ולאתגרים אחרים שמעורר המקרר הביתי שלנו, חלקן של הנזילות מהמקרר אינו גדול. הצטברויות של קרח במקפיא, למשל, נפוצות הרבה יותר, כמו גם בעיה בגומייה האוטמת את הדלת או מקרר שאיננו מקרר ולכן, האוכל המאוחסן בו מתקלקל. הבעיה היא, שלמרות "חוסר" חשיבותה וזניחותה, נזילה במקרר חייבת להיות מטופלת מיד כשהיא מתגלה, מאחר וכאן, תיתכן אחת משתי אפשרויות: או שהנזילה מהווה את קצה קצהו של הקרחון ומדובר בבעיה גדולה בהרבה (ותכף נפרט), או שהיא עלולה, בעצם הזנחתה, ליצור בעיה גדולה בהרבה, למשל, נזילה קלה במיקום הלא מתאים, והרי לכם קצר שמשבית (במקרה הטוב רק משבית לזמן מה לצורך תיקון) את המקרר. כך או אחרת, אם מבחינה אסתטית ואם מבחינת הקמת תרופה למכה - נזילות מהמקרר חייבות להיות מטופלות במהירות וביעילות. כעת, לאחר שסיכמנו את זה, ישנן מספר תקלות ניתנות לפתרון בכוחות עצמכם, בעוד שלצורך תיקון תקלות אחרות לא רק שמומלץ להזמין טכנאי, אלא שתהיו חייבים להיעזר באיש מקצוע. בסוף המאמר גם נפרט לכם כיצד תדעו להבדיל בין שני הסוגים, אבל לא נקדים את המאוחר.

נזילות מהמקרר, סיבות ודרכי פתרון

קמתם בבוקר. צחצחתם שיניים, ואתם בדרך להכין לעצמכם את הנס-קפה הראשון של הבוקר, שבלעדיו, אתם עוד הרבה פחות נחמדים מהרגיל. בדרך להוציא את החלב מהמקרר (יכול להיות גם שמנת מתוקה, אנחנו לא חוסכים עליכם), דרכתם בשלולית. הייתם מאשימים את הכלב, לו היה לכם אחד כזה, אבל היות ואין, סביר להניח כי המקרר החצוף שלכם, דווקא היום מכל הימים, החליט שבא לו לנזול, וזאת מבלי לתאם איתכם מראש. הנה מספר סיבות נפוצות לנזילה מהמקרר:

מגש אידוי שהתמלא במים ועלה על גדותיו

המקררים שלנו מבצעים פעולת הפשרה בכל מספר שעות. במהלך הפעולה, מפשיר גוף החימום את הקרח, הנוזלים שנוצרים במהלך הפשרה זו נוזלים מאחור אל קערת האידוי דרך צינור. ברגע שמגש האידוי מתמלא במים, הוא עליו לעלות על גדותיו ולגלוש. בד"כ, מדובר בניילונים או בלכלוך המצטבר בחור הניקוז, ולפעמים, לפני הנזילה, אתם עשויים לחוש בריח רע במקרר, שמקורו בלתי ידוע. מיקומו של מגש האידוי משתנה ממקרר למקרר, אבל במקררים בהם הוא נגיש, תוכלו לפרק אותו (שני ברגים בדרך כלל), לרוקן אותו ולשטוף במים עם לימון (להיפטר מהריח), לנקות את פיית הצינור (אתם כבר שם, מה איכפת לכם?), להרכיב את המגש ולסגור אותו בחזרה. שימו עין על שני הברגים בזמן שהמגש מפורק ואל תאבדו אותם, הם חיוניים!

אי החלפת פילטר באייס-מייקר

אחת מנק' התורפה במקררים החדישים המצוידים באופציה לייצור קוביות קרח, היא הפילטר, רק שאף אחד לא יספר לכם את זה כשאתם רוכשים את המקרר אם לא תעיינו במדריך שמגיע איתו (ובינינו? מי מאיתנו טורח לעשות זאת?). במידה ויש לכם מקרר כזה, מעולם לא החלפתם פילטר וגיליתם נזילה, החלפת הפילטר הסתום יכולה להיות הצעד הראשון. כעקרון, מומלץ להכניס לכם לטלפון הנייד תזכורת של פעם בחצי שנה להחלפת פילטר, ככה לא תצטרכו להתמודד עם פילטר סתום ומקרר נוזל.

בעיות באיטום או בסגירת דלת המקרר או המקפיא

במידה ואחת מהדלתות איננה נסגרת כהלכה, המקפיא או המקרר אינם אטומים וחדירת האוויר החיצוני החם יותר עלולה לגרום לתופעה של המסת הקרח או התעבות, אשר תגרומנה ל... ניחשתם נכון, נזילה. במרבית המקרים, בדיקת דף הנייר (סגירת דף נייר חלק בדלת) יכולה להצביע על הגומיה הפגומה. הבעיה ניתנת לפתרון בקלות ע"י החלפת הגומיה הרלוונטית, אבל אם אתם חוששים להסתבך עם החלפת גומיית אטימה, פניה לטכנאי היא גם דרך הגיונית לפתור את הנזילה במקרה הזה.

נזילה שנגרמה בשל פגיעה בצנרת

אחת מהבעיות הנפוצות ביותר היא חוסר סבלנות לכמות הקרח שעלול להיווצר במקפיא. במצב כזה, הפתרון, כמובן, הוא להפשיר את המקרר והמקפיא לאט ובהדרגה, אלא מה? לחלק מאיתנו אין סבלנות, והוא ינסה לשבור את הקרח על ידי גירודו במכשיר חד או במכות עליו. עזבו את זה שזה לא תמיד מצליח, אבל, על הדרך, אתם גם עלולים לפגוע בצנרת הפנימית, לשבור אותה ולגרום לנזילת מים ממקומות שונים בצנרת. בקיצור - לא רעיון טוב, במידה וצריך, תנו למקרר להפשיר בהדרגה ובקצב הטבעי.

עכשיו כבר מותר להזמין טכנאי?

הבטחנו לכם גם לתת לכם טיפים שיעזרו לכם לדעת מתי ניתן להתמודד עם הבעיה לבד ומתי צריך להזמין טכנאי: כאשר אין לכם זמן לבחון לעומק את הבעיה - הזמינו טכנאי. זה עדיף על פני פעולות חפוזות, לא שקולות (גירוד הקרח במכשיר חד, הזכרנו?) אשר עלולות ליצור נזק רב יותר מתועלת. כאשר אתם יודעים שאין לכם יכולות טכניות - זה בסדר, לא כולנו נולדנו עם הפיליפס ביד. חלק מאיתנו מוצלחים בזה יותר, חלק פחות, לא צריך להתעקש. כאשר אתם רואים את נזילת המים מאחורה על גב המקרר - ברוב המקררים, זהו החלק בו נמצא המנוע. נזילת מים שם, או נזילת מים קרוב למקום ממנו יוצא חוט החשמל המתחבר לקיר, עלולה לגרום לקצר. אל תתעסקו עם זה, נתקו את המקרר מהחשמל והתקשרו לטכנאי. לאחר פירוק מגש האידוי - כאשר פירקתם את מגש האידוי והוא ריק, או שריקונו של המגש לא פתר את הבעיה תוך 24 שעות, מדובר בבעיה רצינית יותר, התקשרו לטכנאי.

3573 צפיות
15 כניסות
מאמרים נוספים מאת landers
איך לבחור מקרר למטבח בגינה זכית לגינה צמודה לבית? זוהי ללא ספק פינת גן עדן פרטית! אבל את חייבת לדאוג לאבזור מתאים, לרהיטי גן ואולי גם למקרר. היכן משיגים מקרר מתאים לגינה? לנדרס מקררים, זו התשובה! לנדרס – הכי גדולים במקררים קטנים!
פורסם בקטגוריית עיצוב פנים, לפני 4 שנים 2 חודשים
מהו מקרר אינטגרלי? יותר ויותר אנו שמים דגש על עיצוב המטבח ומשקיעים משאבים רבים, אולם אין מדובר כאן רק בריהוט, תאורה, חיפויי קירות ואלמנטים נוספים, נושא זה קשור גם למכשירים החשמליים הנמצאים בחלל זה. ומהו מקרר אינטגרלי? במה הוא שונה ממקררים אחרים? מהם יתרונותיו? כאן נספק הסברים.
פורסם בקטגוריית צרכנות וקניות, לפני 6 שנים 4 חודשים
מקרר משרדי מחפשים מקרר משרדי? אצלנו בלנדרס תמצאו מקררים איכותיים בגדלים שונים שיתאימו לצרכים שלכם. כל מה שאתם צריכים זה ליצור קשר ואנו נשמח לסייע לכם לבחור את המקרר האידיאלי בשבילכם.
פורסם בקטגוריית קניות וביקורות מוצרים, לפני 4 שנים 3 חודשים
מקרר לרכב בשנים האחרונות קיבלו טיולי השטח שדרוג משמעותי, במקום לבסס את כל הארוחות על קופסאות שימורים או אוכל אינסטנט אחר, אפשר לתכנן ארוחות מזינות וטעימות בלי לעגל פינות. זאת הודות למקרר הקטן ששוכן לו ברכב.
פורסם בקטגוריית רכב, לפני 5 שנים 2 שבועות
מהם יתרונותיו העיקריים של מקרר שקוף? כשזה מגיע לקניית מקרר, האפשרויות העומדות בפניכם הן רבות, אינסופיות כמעט. יחד עם זאת, אם אתם רוצים להתחדש בדגם מקרר ייחודי ובולט ולהרשים את האורחים שלכם עמוקות, מקרר שקוף בעל דלת זכוכית מהווה בהחלט את האפשרות המומלצת, בעיקר כשמקרר כזה גם שווה את ההשקעה בו מבחינת יעילות.
פורסם בקטגוריית בישול ואפיה, לפני 5 שנים 6 חודשים