לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4867 מאמרים 1484 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

סי וי פול - כיצד לחפש עבודה

פורסם בתאריך 21/06/2020      /      נכתב ע"י avisch

חיפוש עבודה מהווה עבודה בפני עצמה ודורש השקעת זמן, אנרגיה ורצינות.

טרם תחילת החיפוש ועל מנת לייעל אותו, יש להחליט מראש על מאפייני המשרה המבוקשת –

תחום עיסוק – יש להגדיר מהו תחום העיסוק המבוקש (ביטוח / כלכלה / עבודות מטבח / ביטחון / שיווק וכו'). הגדרת תחום העיסוק תעזור להתמקד בחברות רלוונטיות, כך שנפנה אך ורק לחברות העוסקות בתחום ההתמחות או העניין שלנו ובהן נוכל להשתלב בתפקידים המתאימים להכשרתנו ויכולותינו. לחלופין, אלו השוקלים הסבה מקצועית, יכולים לנצל את תקופת החיפוש כדי לחקור את ההצעות השונות בתחום העיסוק אליו רוצים לעבור.
תפקידים מבוקשים – יש להבין מהו סוג התפקיד המבוקש. על מנת לכוון למשרות הרלוונטיות ביותר, יש למקש את החיפוש גם בתפקידים הספציפיים המתאימים לנו. לצורך הדוגמה – שף לא ירצה להגיש מועמדות למסעדה בתור מלצר או עובד מטבח זוטר.
יש להיות ממוקדים בהיקף המשרה הרצויה לנו כדי לוודא שאכן תתאים לצרכינו ויכולותינו. סטודנט הלומד בכל יום לא יוכל להגיש מועמדות למשרה מלאה אלא יצטרך משרה המאפשרת עבודה במשמרות או לחילופין עבודה במשרה חלקית.
אזור – גם אם מוצאים תפקידים אטרקטיביים, יש לוודא שהמיקום אכן מאפשר לנו הגעה קלה. בחירה במקום עבודה אשר ההגעה אליו מאתגרת יכולה להביא תוך זמן קצר לייאוש ולפגיעה במוטיבציה, בתפקוד ואף להשפיע על החיים האישיים במידה ונוצר מצב מתבזבז זמן רב על ההגעה לעבודה וממנה.

לאחר שאפיוני המשרה הרצויה ברורים לנו נותר להתחיל בחיפוש. אז היכן מחפשים?

אתרים ייעודיים – ישנם אתרים רבים המציעים מקומות עבודה כגון אתרי דרושים, מאגרים (כדוגמת חברת סי וי פול), רשתות חברתיות (כדוגמת לינקדאין או קבוצות ייעודיות בפייסבוק) וכו'.

אתר המעסיק – באם ישנן חברות או ארגונים ספציפיים בהם מעוניינים לעבוד, ניתן להיכנס לאתר החברה ולחפש את עמוד הדרושים הקיים באתרי חברות רבות ובו מתעדכנות ומוצגות המשרות הפתוחות. לחלופין, ניתן לפנות לחברה בעמוד "צור קשר" ולבקש את פרטי בעל התפקיד אליו ניתן לפנות על מנת להגיש מועמדות לעבודה בחברה.

פניה טלפונית – ברוב החברות ישנם בעלי תפקידים המטפלים בגיוס עובדים (מחלקת משאבי אנוש), אליהם ניתן להגיע בפשטות על ידי יצירת קשר טלפוני עם החברה. טרם פניה כזו יש להיערך לשיחה שכן ייתכן ומחפש העבודה יופנה ישירות לשיחה טלפונית עם בעל התפקיד הרלוונטי ועליו ליצור רושם ראשוני חיובי כבר בשיחה הראשונה עימו.

הגעה לחברה – לחלקנו אפשרות זו קשה יותר אך לעיתים מדובר בהזדמנות הנקרית בדרכנו אם בתקופת חיפוש העבודה מזדמן לנו לעבור בקרבת חברה או ארגון הנוגעים לתחום העיסוק והמשרה המבוקשים. ניתן להיכנס לחברה ולבקש את פרטי ההתקשרות עם בעל התפקיד הרלוונטי (אחראי/ת הגיוס או מנהל/ת המחלקה בה מעוניינים לעבוד). עם זאת , יש לשים לב לעשות זאת רק אם אנו מוכנים ליצור רושם ראשוני חיובי במידה ונפגש בהזמנות זו עם אחראי הגיוס או מנהלי המחלקה בה אנו מעוניינים לעבוד. יש לוודא שאנו מוכנים למקרה של ראיון עבודה ספונטני, לבושים בצורה הולמת ובכל אופן לדבר ולהתנהג בצורה מכובדת עם כל עובד בו אנו נפגשים מרגע כניסתנו לבניין.

לסיכום – תהליך חיפוש העבודה הוא משרה מלאה בפני עצמו ועל מחפש עבודה לגלות אחריות, רצינות ומחוייבות רבה לתהליך.

בהצלחה!

941 צפיות
2 כניסות
מאמרים נוספים מאת avisch
סי וי פול - שביעות רצון העובדים לשביעות רצון העובדים ישנה חשיבות רבה על תפוקת העובד
פורסם בקטגוריית משאבי אנוש, לפני 3 שנים 10 חודשים
סי וי פול - עבודה במלונאות עבודה בענף המלונאות. זהו מעסיק גדול בעל מאפיינים גיאוגרפיים ודמוגרפיים מגוונים ועם זאת גם ייחודיים.
פורסם בקטגוריית משאבי אנוש, לפני 3 שנים 10 חודשים