לוגו אתר מאמר.נט
שלום אורח
התחבר לאתר או הרשם לאתר מאמר.נט
4696 מאמרים 1455 כותבים 447 קטגוריות הוספת מאמר

מה זה מרקום - ניהול תקשורת שיווקית במיקור חוץ ומי צריך אותו?

פורסם בתאריך 21/07/2022      /      נכתב ע"י yair

מה זה מרקום בכלל?

לפי ויקיפדיה "תקשורת שיווקית (MARCOM - Marketing Communications) היא תקשורת תומכת-מכירות, המסייעת להשגת המטרות העסקיות של הארגון".

ניהול תקשורת שיווקית כוללת את כל סוגי אמצעי התקשורת בהם ניתן להשתמש כדי להעביר מסרים לקהל היעד, החל ממיתוג, שילוט, דרך הפקת חומרים מודפסים, יצירת תכנים ברשתות חברתיות, יצירת ושימור קשר ישיר עם לקוחות קיימים ואפשריים ע"י Newsletters תקופתיים, הקמת וניהול אתר אינטרנט, קידום אורגני (SEO) לאתר, הפקת מצגות או וסרטוני ידאו, מוצרי ואביזרי תדמית, הפקת תערוכות ואירועים ועוד!

ניהול תקשורת שיווקית הנו, אם כן, תחום רחב מאד, המחייב והמשלב ידע תיאורטי ומעשי רחב, ודורש מקצועיות רבה, יכולת ניהולית ויישומית כאחת.

 

ניהול תקשורת שיווקית במיקור חוץ – מי צריך את זה?

בעוד שבחברות גדולות מאד קיימת פונקציה של סמנכ"ל או מנהל שיווק, שתחתיו נמצאים פונקציות של מנהלי תקשורת שיווקית (או: "אנשי מרקום") ומנהלי מוצרים, הרי שבחברות בינוניות וקטנות ברוב המקרים אין פונקציה כזו.

בחברות רבות אלו בד"כ קיימת פונקציה של מנהל שיווק או מנהל מכירות, ואנשי מכירות בארגון, או סוכני מכירות "שטח". על כתפיו של מנהל השיווק והמכירות מוטלים אין סוף מטלות כמו פיקוח על עבודת הסוכנים וניהולם השוטף, קביעת מדיניות השיווק והמכירות לחברה, פיתוח שווקים חדשים ומוצרים חדשים ועוד.

פועל יוצא מכך הוא שמנהל השיווק והמכירות אינו פנוי באופן מספק לביצוע מספק ויומיומי של מגוון פעולות שיווקיות, כמו יצירת תכנים באתר וברשתות חברתיות, כתיבת ניוזלטרים, פרסומים שונים, תכנון והפקת סרטוני שיווק, קידום אורגני ועוד.

ניהול תקשורת שיווקית במיקור חוץ הנו פתרון מושלם לחברות בינוניות וקטנות אלו. היתרונות של העסקת חברה לניהול תקשורת שיווקית באאוטסורסינג הנם רבים: חיסכון בהעסקת עובדי שיווק ומרקום קבועים, על כל המשתמע בכך מבחינה תקציבית, גמישות רבה ושמירת היכולת להתאים את התקציב השיווקי חודש בחודשו, מקצועיות ובקרה מלאה של חברה חיצונית המתמחה בתחום המרקום, יכולת יישום מהיר שלה לחידושים ולהתפתחויות מהירות בתחום הדיגיטל, שקיפות למול החברה המחויבת להצלחת לקוחותיה, ועוד!

 

איך לבחור חברה לניהול תקשורת שיווקית באאוטסורסינג?

לפני החלטה על בחירת חברה חיצונית לביצוע מרקום לחברה או לעסק, חשוב לבחון את וותק החברה, את הצלחותיה, לקבל רשימת ממליצים מתאימים, והכי חשוב: לבחון את יכולותיה מבחינת היקף השירותים שהיא יכולה לספק.

ישנן מעט מאד חברות בשוק המסוגלות לנהל במיקור חוץ את מירב התחומים השיווקיים שמנינו. חשוב לבחור בחברה המסוגלת לעשות סינרגיה מלאה של כל תהליכי השיווק, הן בדיגיטל והן "בעולם הממשי". חברה הקושרת בין כל התהליכים השיווקיים והצמודה ליעדים העסקיים של הלקוח שלה.

חברות המקדמות בדיגיטל יש "כחול על שפת הים", אולם בחירה בחברה היודעת לתכלל את כל פלטפורמות השיווק של העסק ולהביאו להשגת יעדיו העסקיים הנה "מצרך נדיר". חברה כזו תהווה פתרון יעיל ומעשי לקידום היעדים השיווקיים של לקוחותיה. 

 

 

 

174 צפיות
0 כניסות
מאמרים נוספים מאת yair
5 יתרונות בשכירת חברה לביצוע ניהול שיווק במיקור חוץ הצורך במנהל שיווק במיקור חוץ – מאין הוא נובע? מהם היתרונות של ניהול שיווק במיקור חוץ ? ניהול שיווק באאוטסורסינג לא מתאים לכל חברה ועסק, אולם הוא מתאים מאד לעסקים בינוניים וקטנים המעוניינים בניהול מקצועי וצמוד תוצאות של השיווק, ומהצד השני לחסוך בעלויות כספיות ובעלויות ניהול.
פורסם בקטגוריית מכירות, לפני 1 שנים 7 חודשים
השיטה "הסודית" לקבלת לידים איכותיים לעסקים לידים איכותיים וחמים - לעומת לידים קרים מהן הדרכים הסטנדרטיות להשגת לידים איכותיים? ומהי השיטה "הסודית" להספקת לידים חמים לעסקים?
פורסם בקטגוריית עסקים, לפני 1 שנים 8 חודשים
יתרונות וחסרונות של ניהול מדיה חברתית לעסקים ע"י חברה חיצונית מה זה בכלל ניהול מדיה חברתית לעסקים? ניהול תוכן ומדיה חברתית באופן עצמאי-האם אפשרי? מהם היתרונות והחסרונות שבניהול מדיה חברתית ע"י חברה במיקור חוץ
פורסם בקטגוריית רשתות חברתיות, לפני 1 שנים 9 חודשים
ניהול שיווק במיקור חוץ לחברות ועסקים -מי צריך אותו ומהן היתרונות והחסרונות? מה זה ניהול שיווק במיקור חוץ? למי מתאים חברה חיצונית לשיווק? יתרונות וחסרונות של ניהול שיווק באאוטסורסינג
פורסם בקטגוריית עסקים, לפני 1 שנים 9 חודשים
מהו מקור הפחד לעשות שיחות לתיאום פגישות עסקיות - ואיך להתגבר עליו? ביצוע של "שיחות קרות" ללקוחות אפשריים חדשים הנו שלב הכרחי לחברות ועסקים רבים, במיוחד אצל עסקים המשווקים לעסקים אחרים (B2B). לדוגמא: חברות המשווקות תוכנות ארגוניות, הדרכות, השמה, מחשוב, ייעוץ, מכונות תעשייתיות, ביגוד עבודה, מזון ועוד ועוד! לעומת זאת, כולם מכירים את הרתיעה ואפילו "הפחד" מביצוע שיחות קרות. ונשאלת השאלה מדוע קיימת רתיעה ופחד זה ואיך ניתן להתגבר עליו?
פורסם בקטגוריית עסקים, מימון וכספים, לפני 1 שנים 11 חודשים